Jump to content

Julian Ringkvist

Members
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 318i E90 2006

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Julian Ringkvist's Achievements

  1. Da tenker jeg det lønner seg å holde seg til n46 ☺️
  2. Jeg må bytte motor på en 318i e90 2006 (KJ32359) Jeg vet det er tråder her allerede om det men er ikke interessert i å lete etter akk samme bil osvosv. For her er spørsmålet: Er det noen andre motorer som passer uten å måtte bygge om hele motorrommet? Altså luftinntak, forskjellige beholdere osv? Vil også tro man må ha ny hjerne. I tillegg til alt dette er det kanskje et helvette å få dette ombygd? Det sitter en N46 4cyl. 2.0l Hadde det f.eks. vært veldig omfattende å bytte til en n52 motor? (Mer enn selve byttingen*) Håper jeg kan bli rikere med kunnskap her. Spør i vei om det er noe. Takk på forhånd!
  3. Ja, har tittet litt på GS og sett litt. Må bare finne ut av akk hvor det lekker fra. Må finne tid så skal jeg får kommer meg under bilen og sjekket hvor det drypper fra. Takk for hjelpen!
  4. Jaja, absolutt. Dette prioriteres før toppen/toppakningen. Men skal ta en trykktest uansett tenker jeg..
  5. Vet du om det sitter en kjøleslange like over katalysatoren (venstre bak motoren)
  6. Fant ut noe viktig her.. det er en blå væske som drypper NED på koblingsstykke rett ved katten. Noe som får det til å ryke.. Det virker som om det lekker kjølevæske fra en slange eller liknende. Noen som har noen teorier nå etter dette?
  7. Haha, neia. Er oppe i 50-60 ish. Jævla fin bil og god og kjøre, tenke jeg ville ha det litt morro med den når det kommer til lyd. Kjører den ikke noe særlig hardt heller. Men skal nok få diagnostisert den. Koste hva det koste vil, så lenge den blir reparert så er jeg fornøyd 👍
  8. Ja ,men man har jo rocker cover og cylinder head cover. Men snakker man om topppkninga så er jo det cylinder head cover gasket.
  9. Ja, må åpne opp å se. Men hvilken topp mente du? 😂 «Men toppen ja» Usikker på hvilken topp
  10. Tror du en av de to tingene er mer sannsynlig enn den andre? Og topplokket, mener du ventilhuset eller den som sitter over blokka?
  11. Har et irriterende og skremmende problem. Det lekker litt fra koblingsstykke. Det er jo greit nok. Trenger bare å tettet det. Men problemet er at det lekker en grønn væske fra det stykket som ryker som bare faen.. Nesten ikke kjørbart fordi det ryker så mye. Hvertfall når man står stille (må kjøre bilen litt (få den varm) Bilen er en BMW 318i e90 2006 (N46B20B) 2.0l 4cyl Bilen er optimalisert, og har programmert pops & bangs. Bare for å nevne det. Bilen bruker kjølevæske og olje. Det lukter surt/syrlig inni bilen når man kjører. Det er også mye hvit/blå eksos fra potta, og vet st toppakning må byttes. Kan være så godt som defekt. Er det noen som har opplevd samme eller vet hva årsaken er? Takk for svar på forhånd. Håper noen kan ta dette seriøst.
  12. Jeg har fjernet muffleren bak, og tuna den då mye den «kan» før man kanskje monterer turbo. Og m/ pops & bangs. Lyden er helt utrolig rå. Er spent på hvor mye ler den kommer til å låte uten katten. Add meg gjerne på snap så kan du høre på hvordan den er nå og uten 😁 (Brukernavn: ringkvist03)
×
×
  • Create New...