Gå til innhold

2.0i bensinmotor

525TDSA
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe en X3 fra 2012 med 2L bensinmotoren. Har lest at denne motoren har hatt problemer med registerkjede, men det er byttet på den jeg vurderer. Vet dere om andre kjente svakheter? Jeg kjører ikke så mye, så at den bruker litt mere drivstoff en dieselen er ok, men jeg er selvfølgelig redd for andre store utgifter. (Den har nå gått 150.000 km.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe og/eller termostat er vel gjenganger på disse motorene. Termostat er ikke fryktelig dyrt eller vanskelig å bytte selv. Vannpumpen koster noe mer. 

Er kjent tilfelle at det kan komme mye røyk ved kaldstart (om bilen har stått litt) grunnet at olje drypper inn i turboen. Desto lenger den står, desto større sjans for røyksky ved kaldstart. Vet ikke om det var noe tilbakekalling på dette i Norge. Mener løsningen på dette er ny turbo. 

F25 er vel også kjent for å hive opp haug med feilmeldinger grunnet fuktskader i ledningsnett som kommer inn via høyre siden. Kan være grunnet vindusspylervæske, eller generelt vann/regn (litt usikker). Løsningen der er å skjøte inn nytt ledningsnett.

VTG kasse som tuller er heller ikke ukjent, så viktig å være påpasselig med hva slags dekk du kjører med. 

Er vel det jeg kommer på i farten av potensielle kostnader, men er sikkert mer å hente på å søke rundt forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...