Gå til innhold

Kode YAW rate sensor


Daniel N F Olsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde for noen uker tilbake vannintregning på passasjer siden av bilen min og valgte derfor og bytte YAW sensoren. Men dum nok som jeg var tenkte jeg at alle problemene mine ble borte ved å tørke bilen å skifte sensor, men tvert i mot. Nå må nemlig den nye sensoren programmeres/kodes inn i bilens ECU noe som jeg har 0 peiling på. Er det noen av dere som har ekspertise nok til å hjelpe meg med dette? I tillegg fikk jeg airbag lampe pga startet bil med setet montert, når jeg kjører diagnoseverktøyet (carly) leser den ikke feilkoden relatert til dette, hva kan feilen være her? 
Hilsen Daniel

582760B1-341F-4E13-8BB4-B14630A19CD6.jpeg

6CD517FE-DFFB-4321-8790-1A4AE5F25162.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner jo å bli veldig kjent nå at Carly er meget ubrukelig til feilsøking. Noe du selv opplevde nå. 
Ta diagnose med ordentlig verktøy som feks. ISTA. 
 

Er airbag lampen kommet fordi en airbag var plugget ut mens batteriet var tilkoblet så må den bare slettes og skal forsvinne. Så lenge det ikke er noe galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reef89 skrev:

Begynner jo å bli veldig kjent nå at Carly er meget ubrukelig til feilsøking. Noe du selv opplevde nå. 
Ta diagnose med ordentlig verktøy som feks. ISTA. 
 

Er airbag lampen kommet fordi en airbag var plugget ut mens batteriet var tilkoblet så må den bare slettes og skal forsvinne. Så lenge det ikke er noe galt. 

Hvordan får jeg tak i ista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du latt Carly søke etter feilkoder med tenningen på? Og deretter slettet alle feil?

Carly er genialt enkel til feilsøking, men du må gjøre det rett. Har aldri støtt på problemer av noe slag de 5 årene jeg har brukt det.

Jeg har også ISTA, men dette må du regne med mange timer på å sette opp og forstå hvordan du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lysken skrev:

Har du latt Carly søke etter feilkoder med tenningen på? Og deretter slettet alle feil?

Carly er genialt enkel til feilsøking, men du må gjøre det rett. Har aldri støtt på problemer av noe slag de 5 årene jeg har brukt det.

Jeg har også ISTA, men dette må du regne med mange timer på å sette opp og forstå hvordan du bruker.

Hei

har søkt etter feil både med tenning på og med motor på. Når motoren er på finner den ikke feilen i dsc, kun når motor er av. Sletter feilen, men oppstår igjen siden sensoren ikke stemmer med det som er programert inn i bilen. Når det kommer til airbaglyset så finner den ingenting, men når jeg ser hva carly har scannet så er airbagsystemet ikke et alternativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Daniel N F Olsen said:

Når det kommer til airbaglyset så finner den ingenting, men når jeg ser hva carly har scannet så er airbagsystemet ikke et alternativ..

Slo du på tenningen før du koblet til Carly? Må det for at den skal finne alle ECU-ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før du kobler til kabelen, men før Carly starter å søke etter bilens ECU-er. De fleste ECU-er er tilgjengelig straks du setter inn nøkkelen, men ikke alle. Dette kan være årsaken hvis du ikke får feilmeldingen straks nøkkelen settes inn, men først når tenningen er på.

Ellers regner jeg med at du har sjekket alle koblinger du har vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...