Gå til innhold

BMW Connect tilbud


A.A
 Share

Anbefalte innlegg

At BMW driver med mye rart er vi vel alle kjent med. Slik det ser ut på BMW Connected Shop har de abonnementstjeneste på enkelte modeller for M-Adaptivt understell, og på fjernlysassistenten f.eks. De prøvde jo også dette på CarPlay/Android Auto, men der ble det vel såpass mye bråk så de ga opp. Om det er slik at du kan kjøpe på dette i ettertid er jo det fint, men det må da forutsette at f.eks. elektroniske dempere allerede sitter på bilen, hjelper jo ikke bare med en app. Da burde jo den funksjonen vært aktiv fra fabrikk.

Uansett, om du trenger å fornye noen av disse abbo på din bil, så oppdaget jeg det nå er tilbud på disse. Kommer ikke helt frem hvor lenge kampanjen varer, men er i alle fall kjekt om man ønsker å fornye Connected pakka. 

https://www.bmw.no/no/shop/ls/cp/connected-drive

image.thumb.png.98d8750012aff8216155390b3c99f537.png

Endret av A.A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo små summer det er snakk om, men likevel litt irriterende å måtte betale ekstra for middelmådige/utdaterte løsninger når div konkurrenter kommer med f.eks Google maps.

Har kjøpt kartoppdatering til i3 annethvert år. Ellers ser jeg ikke vits i å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig dette for? Kun for å få ekstra funksjoner, eller tilleggspakker en ikke kjøpte med bilen når den var ny?

 

Om en kjøper ny bil i dag og krysser av for alle pakker, inkludert "inovation" som inneholder Driving assist pro (active cruise med stop&go), live cockpit (bla. augmentet view i NAV), laserlys (m.fjernlysassistent), natural interaction (stemmestyring). Så står det ingen steder at dette er avtaler som løper ut.

Digital pro er også standard utstyr på supercharged modellen. Der det står at alt er tilgjengelig. Bortsett fra at det er 3år løpetid på maps og concierge service.

 

Vil da tro at en må fortsette abonnement om en ønsker oppdaterte kart (men at eldre funksjoner fortsatt skal virke på etter hvert utdaterte kart om en velger å ikke fortsette abonnement etter 3år). Går også ut i fra at en ikke skal måtte betale noen gang i fremtiden for å opprettholde stop&go og alt annet det står er standardutstyr eller tilhører en pakke levert med bilen.

Greit at en må betale ekstra for å få ekstra funksjoner ut av det adaptive understellet (f.eks. kanskje M set up når ix60 kommer), eller flere augmentet sounds osv. Men jeg finner ikke noe sted i kontrakten/konfiguratoren at ikke bilen skal virke som den gjør i dag om 10år, om jeg velger å ikke betale for NAV updates eller concier service. Annet en at jeg kjører rundt på uoppdaterte kart som kanskje ikke kan tilby alle tjenester lenger. Men forventer ikke at NAV, augmentet view, start&stop, fjernlysassistent eller andre ting plutselig slutter å virke? 

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jan E-28 Slik jeg forstår det varierer det litt fra modell til modell. Ting som gjerne forsvinner etter 3 år er RTTI, Concierge, Map update, On-Street Parking, BMW Online og BMW Connected + blant annet. På enkelte modeller, mer virker det som, men kjenner ikke alle. 

Når du har fått levert bilen, og knytter den til din BMW konto får du oversikten i BMW Connected-Drive Shop. Der står det hvilke tjenester som utgår når. Finnes helt sikkert en klausul med liten skrift for at dette er abbo. Noen tjenester benytter man kanskje ikke, men Map Updates og RTTI er kjekke å ha. Men BMW har nå pakka dette i S, M, L og XL pakker ser det ut til. De gjør stadig endringer her synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...