Gå til innhold

Hvor mye går S54B32 motorer for nå for tiden?


TroyB
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, hsd said:

45 - 65 generelt ok stand med dok kun for motor. 

Skjønner, har du noe peiling på grei pris på en M54B30? Har sett noen lagt ut til 10-ish men da har mange klaget på at det var svindyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m54b30 er jo bra i vinden om dagen, begynner å bli tomt for m50. Verdien kan jo være så mye det, har du dokumentasjon på hvor den kommer fra, km stand, hatt den i gang så du vet den fungerer så er jo ikke 10k noen upris syns jeg ivertfall. Km stand har jo på sett og vis også mer betydning enn en S motor da det som regel ikke lønner seg å begynne å overhale en m54b30 kontra en S motor. Mange gjør jo det naturligvis litt på gøy alikevell.

kjøpte selv en m52b28 motor som så ut som ny med 130k dokumentert km stand fra koed jeg skulle ha i en e36, men ettersom jeg hadde en s50 til overs så ble planen deretter. La den ut for samme jeg betalte til koed, 8000 med frakt og alt man kan ønske seg av papirer. Alikevell så var det flere som syns den var for dyr. Ja då står den meget godt, og fleste kjøpte seg heller motorer for ett par tusen rimeligere med 270k km stand og vert rundt om på bygda som ei filledokke.  Ingen dok i det hele tatt. Det kan man vell mene noe om... Den fikk seg derimot ett godt hjem i en fin e36 lokalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, hsd said:

m54b30 er jo bra i vinden om dagen, begynner å bli tomt for m50. Verdien kan jo være så mye det, har du dokumentasjon på hvor den kommer fra, km stand, hatt den i gang så du vet den fungerer så er jo ikke 10k noen upris syns jeg ivertfall. Km stand har jo på sett og vis også mer betydning enn en S motor da det som regel ikke lønner seg å begynne å overhale en m54b30 kontra en S motor. Mange gjør jo det naturligvis litt på gøy alikevell.

kjøpte selv en m52b28 motor som så ut som ny med 130k dokumentert km stand fra koed jeg skulle ha i en e36, men ettersom jeg hadde en s50 til overs så ble planen deretter. La den ut for samme jeg betalte til koed, 8000 med frakt og alt man kan ønske seg av papirer. Alikevell så var det flere som syns den var for dyr. Ja då står den meget godt, og fleste kjøpte seg heller motorer for ett par tusen rimeligere med 270k km stand og vert rundt om på bygda som ei filledokke.  Ingen dok i det hele tatt. Det kan man vell mene noe om... Den fikk seg derimot ett godt hjem i en fin e36 lokalt :)

Har en 320i (m54) e46 å da hadde det vel vært ganske enkle hestekrefter å bytte til en B30, og min har gått snart 300k så er ikke sikkert den har så mye lengre levetid :P

 

Får vel se om det dukker opp noe i nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo snu på det slik at for 10k så har du faktisk en bil som faktisk går godt med m54b30. Fin skruing, og det meste bolton. Kan nok helt fint bruke org kasse og understell selv om det ikke er helt ideelt. Sjangsen for å bli tatt i kontroll er nærmest, om ikke 0 da motorene er så like. 330i bremser er heller ikke mange kronene og en fin oppgradering uansett så godkjenning er jo egentlig ikke ett stort problem. På den andre måten så får jo man ofte en større effekt differanse med tuning av en nyere dieselbil - uten å godkjenne noe og sover fortsatt godt om natta. 

Begynner du å rote deg borti s motorer så blir pakken en del dyrere. Skal selv til å bestille nytt register og noen gummislanger til den nette pris av 25k så det er harde bud, bare å lukke øynene, slå av fornuften å dra kortet :) Med s54 er jo du også nesten nødt til å oppgradere til M3 understell, det er jo fort 20-25k, 6 trinns getrag får du vell for 10k, bremser 5-15k avhengig av skiver, mellomaksling 4-5k. Så skal du gjerne ha en litt grommere clutch, CLS innsug er jo en slager, det krever gjerne datasprut og så videre. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...