Gå til innhold

1-serie bensin automat kald motor sliter med akselerasjonen/hastigheten

---
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med å få bilen opp i høyere hastighet enn 60 km i timen under akselerasjon på nystartet bil. Høyt turtall men liten fart. Hjelper om jeg slipper opp gassen og gasser på ny. Hva gjør jeg galt eller hva er galt? Opplever også veldig høyt turtall og lavt girvalg i lav hastighet bratte bakker. Virker som at bilen ikke girer helt riktig... kjører på for lave gir...??? Noen med peiling?

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• --- changed the title to 1-serie bensin automat kald motor sliter med akselerasjonen/hastigheten

Har du bilen i D? Mulig det er noe feil med girkassa slik at den ikke får gira når den er kald. Anbefaler dog ikke å kjøre med bilen på turtallsperra på kald motor. 

Hvilken 1-serie og motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør noen ganger det i motbakker med lav hastighet for å slippe å høre på det høye turtallet. (Blir også glatt på lavt gir på vinteren). Har ikke kjørt i manuell i feks påkjøring til motorvei. Vil du anbefale manuelt?

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke å være et problem knyttet direkte til kjørestil, så jeg tror ikke at du skal henge deg for mye opp i bilens fortid. 

Du bør absolutt prøve å gire manuelt for å se om det blir noe endring. Jeg vil også anbefale å lese ut feilminnet på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...