Jump to content

1-serie bensin automat kald motor sliter med akselerasjonen/hastigheten

Recommended Posts

Posted (edited)

Sliter med å få bilen opp i høyere hastighet enn 60 km i timen under akselerasjon på nystartet bil. Høyt turtall men liten fart. Hjelper om jeg slipper opp gassen og gasser på ny. Hva gjør jeg galt eller hva er galt? Opplever også veldig høyt turtall og lavt girvalg i lav hastighet bratte bakker. Virker som at bilen ikke girer helt riktig... kjører på for lave gir...??? Noen med peiling?

Edited by ---
  • --- changed the title to 1-serie bensin automat kald motor sliter med akselerasjonen/hastigheten
Posted

Har du bilen i D? Mulig det er noe feil med girkassa slik at den ikke får gira når den er kald. Anbefaler dog ikke å kjøre med bilen på turtallsperra på kald motor. 

Hvilken 1-serie og motor?

Posted (edited)

Ja, gjør noen ganger det i motbakker med lav hastighet for å slippe å høre på det høye turtallet. (Blir også glatt på lavt gir på vinteren). Har ikke kjørt i manuell i feks påkjøring til motorvei. Vil du anbefale manuelt?

Edited by ---
Posted

Det virker ikke å være et problem knyttet direkte til kjørestil, så jeg tror ikke at du skal henge deg for mye opp i bilens fortid. 

Du bør absolutt prøve å gire manuelt for å se om det blir noe endring. Jeg vil også anbefale å lese ut feilminnet på bilen.