Gå til innhold

Bytte Bremserør foran Bmw F10/F11

Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet bremserør foran på nevnte bil? skulle bytte bremseslange foran på førerside og greidde å vri av nippel da den hadde korrodert på rør, har sprayet WD40 i flere dager før jeg skulle skru av bremseslange.

Bare lurte på om det var mye arbeid å komme til å bytte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer meg selv her jeg, måtte av med bakre innerskjerm foran for å komme til ett adapter hvor flere bremserør går innpå, samt løse ett par skruer på den fremre innerskjermen, måtte også løfte opp en pumpesak til varmeapparat registeret.

på andre siden jukset jeg det til når jeg skulle bytte bremseslangen, det er 2 hakk/spor på bremselangene, de filte jeg bort slik at jeg kunne skru rundt bremseslangen istedet for røret, dette var da altså på den nye slangen, for å få av den som sto på tok jeg å bøyde klipset som holder røret slik at bremserør kom under den klaven det går gjennom, jeg kunne da skru rundt bremseslange istedet for rør.

Gadd ikke å lage nytt rør på denne siden da det er noe lenger enn på førerside, førersiden er det kanskje 30cm mens på passasjerside går det sikkert over til det adapteret som er på førerside og er nok kronglete og mye styr å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...