Gå til innhold

520D 2007 ujevn ytelse

CasperBeng
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har nylig lagt merke til at bilen min har en veldig ujevn ytelse når jeg gasser på. Man legger ekstra merke til det når jeg ligger i 100+. Bilen drar på men hvert sekund eller to så stopper bilen å gasse i et par millisekunder også går det framover igjen, har sett litt rundt og kommet fram til at det kan være map sensoren min som begynner å bli dårlig men jeg er ikke 100% sikker. Lurte på om det er noen som har opplevd samme problemet eller om noen vet hva som begynner å bli slitt.

Bilen har gått 190000km og er i relativt god stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, TRF skrev:

Dårlig MAP sensor er ikke akkurat vanlig. 

Er ikke noe mester når det kommer til bil så det har jeg lite kunnskap om, men når jeg har gogglet rundt og prøvd å finne en løsning på problemet så har jeg funnet flere steder som sier at det kan være problemer med map sensoren. Har du noen andre tanker om hva som kan være problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CasperBeng skrev:

Er ikke noe mester når det kommer til bil så det har jeg lite kunnskap om, men når jeg har gogglet rundt og prøvd å finne en løsning på problemet så har jeg funnet flere steder som sier at det kan være problemer med map sensoren. Har du noen andre tanker om hva som kan være problemet? 

Start med å lese ut feilminnet. Alt annet blir kun spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2007-mot så snakker vi om M47. Disse har jo en drøss med vakuum-slanger. Jeg slet med dårlig ytelse på en 2002mod 320d og ikke minst svart eksos. Etter en runde med bytte av vakuum-slanger og rengjøring av innsugsmanifoilen, så ordnet alt seg.
En annen ting er at MAP-sensor sotes igjen når innsuget sotes igjen pga EGR. Å rense denne kan jo være en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...