Gå til innhold

Når byttes produksjonslinjen til "neste" års modell?

Jan E-28
 Share

Anbefalte innlegg

2022 model sin VIN #10 siffer er vel N, og blir da M for 2023 modellene?

Men når normalt endres dette i BMW systemet? Jeg har alltid trodd det var etter sommerferien, eller ca rundt august.

Og hvor lenge før bilen blir påbegynt på linjen er det VIN blir opprettet i systemet?

Grunnen for spørsmålet er at jeg har en Ix i bestilling der de har bekreftet at fullt utstyr (bl.a. massasje/lumbago/korsrygg på passasjer) kommer tilbake på 2023 modellene. Har tidligere sagt ifra at jeg ønsker å holde igjen bestillingen så lenge som mulig i 2022 for å være sikker på at jeg får med full pakke, og bilen ikke blir en del av 2022 linjen som kanskje noen kommer til å utelate i fremtidige bruktbilsøk.

Har fått beskjed fra selger at bilen er estimert å gå i produksjon uke 27 (første uka av juli). Og at bilen blir en "2023 modell". VIN vil jeg da tro opprettes 1-2 uker før i ca uke 25-26?

Vil en da være sikret M i VIN, eller blir dette å cut it close?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2012 ble dette et salig kaos. Den normale prosedyren om måned 09 ble vraket til fordel for alt mulig annet. Det mest normale hos BMW er imidlertid at neste årsmodell starter fra 07, men for i3 har denne måneden vært 11. I USA er det ofte måned 03 som er det store. Vil tro din blir en 2023-modell om den produseres i juli, men ville bedt om en bekreftelse på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...