ingej Skrevet April 5, 2022 Share Skrevet April 5, 2022 Har en 5 serie 2011modell som synker helt sammen bak når den står parkert. Tar lang tid før den hever seg igjen etter oppstart. Mistenker at det er noe feil med belger eller kompressor. Er det rett at bilen skal synke helt sammen når den står parkert? Dersom jeg starter å kjøre med engang etter oppstart så humper og spretter bilen uten demping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 5, 2022 Share Skrevet April 5, 2022 Nei, det skal ikke synke helt sammen. Et fungerende system skal kunne stå i flere uker uten å synke sammen noe særlig. Hvis det hever seg så er sannsynligvis kompressor ikke helt kaputt, men siden det synker så fort du stopper så har du lekkasje et sted. Om begge sider synker likt så har jeg mistenkt fordelingsblokka på kompressoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet April 6, 2022 Share Skrevet April 6, 2022 (endret) 10 timer siden, E.C. skrev: Nei, det skal ikke synke helt sammen. Et fungerende system skal kunne stå i flere uker uten å synke sammen noe særlig. Hvis det hever seg så er sannsynligvis kompressor ikke helt kaputt, men siden det synker så fort du stopper så har du lekkasje et sted. Om begge sider synker likt så har jeg mistenkt fordelingsblokka på kompressoren. Har samme problem på min også. Byttet kompressor i fjor sommer, men opplever nå at den noen ganger synker litt ned og andre ganger nesten helt ned. Det kan skje på etpar timer atden faller ned, mens andre ganger kan den stå flere dager uten å falle ned noe særlig. Stort sett så heiser den seg kjapt opp igjen. Det ser ut som om den detter fortere ned om bilen står i en helling. Da jeg byttet kompressor ble også belgene sjekket og de var ok. Ble også sjekket for etpar uker siden ifb en annen verkstedjobb. Har nye Arnottbelger liggende, men ikke montert enda, men mistenker en styreenhet eller liknende. Kan det være del nr. 12 her? Endret April 6, 2022 av Tussi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 6, 2022 Share Skrevet April 6, 2022 @Tussihar ikke helt trua på styreenhet. Du kan alltid koble fra den eller batteriet når du parkerer og se om det synker. Da har ikke systemet noe mulighet til å få en kommando til å slippe ut luft og evt. sig må skyldes mekanisk lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå