matros72 Skrevet Juni 3, 2022 Share Skrevet Juni 3, 2022 Er det noen med f11 her som har adaptiv/dynamic drive,altså hydrauliske stab stag. Kan noen svare på om dette systemet gir lyd fra seg når det er aktivt? Dette systemet aktiviseres jo så snart bilen begynner å rulle og rattet blir beveget,og hos meg så kommer det en slaks "shhh" lyd fra systemet når dette er aktivt,altså en hydraulisk lyd.Dette høres godt når man kjører med vinduet åpent! Nå har jeg vært ut og inn av flere verksteder,og ingen kan svare på om det er normalt,og ingen finner noe feil. Har ingen bil og sammenligne med,så om noen kunne testet ut dette eller vet å gitt meg et svar på dette? Er det normalt er det jo greit,men er det noe som er feil må jeg jo få orden på det.Kan jo ikke legge ut på lengre turer med denne bilen før jeg vet hva dette er. Har byttet reim,vibrasjons demper,alle løpehjul,servo tank og servoolje til ingen nytte. Eneste som er sikkert er at lyden kommer fra servo systemet,men ettersom lyden kommer bare når bilen ruller,så er det umulig å lokalisere hva det er. Begynner og bli evinnelig lei av dette problemet nå,og soset bort masse penger i deler og feilsøk til ingen nytte😐 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Juni 3, 2022 Share Skrevet Juni 3, 2022 30 minutes ago, matros72 said: Er det noen med f11 her som har adaptiv/dynamic drive,altså hydrauliske stab stag. Kan noen svare på om dette systemet gir lyd fra seg når det er aktivt? Dette systemet aktiviseres jo så snart bilen begynner å rulle og rattet blir beveget,og hos meg så kommer det en slaks "shhh" lyd fra systemet når dette er aktivt,altså en hydraulisk lyd.Dette høres godt når man kjører med vinduet åpent! Nå har jeg vært ut og inn av flere verksteder,og ingen kan svare på om det er normalt,og ingen finner noe feil. Har ingen bil og sammenligne med,så om noen kunne testet ut dette eller vet å gitt meg et svar på dette? Er det normalt er det jo greit,men er det noe som er feil må jeg jo få orden på det.Kan jo ikke legge ut på lengre turer med denne bilen før jeg vet hva dette er. Har byttet reim,vibrasjons demper,alle løpehjul,servo tank og servoolje til ingen nytte. Eneste som er sikkert er at lyden kommer fra servo systemet,men ettersom lyden kommer bare når bilen ruller,så er det umulig å lokalisere hva det er. Begynner og bli evinnelig lei av dette problemet nå,og soset bort masse penger i deler og feilsøk til ingen nytte😐 Ingen lyd fra min bil, så det er nok noe som ikke er i orden hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2022 26 minutter siden, stfoer skrev: Ingen lyd fra min bil, så det er nok noe som ikke er i orden hos deg. Ok,skjønner. Da er det bare å finne ut hva som er galt,og det ser jeg for meg blir dyrt. Er det servo pumpe,ventilblokk,slanger som har svulmet innvendig etc etc.. Bare å selge denne bilen tenker jeg,for dette tullet med dynamic drive fjase gidder jeg ikke mere av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Juni 3, 2022 Share Skrevet Juni 3, 2022 22 minutes ago, matros72 said: Ok,skjønner. Da er det bare å finne ut hva som er galt,og det ser jeg for meg blir dyrt. Er det servo pumpe,ventilblokk,slanger som har svulmet innvendig etc etc.. Bare å selge denne bilen tenker jeg,for dette tullet med dynamic drive fjase gidder jeg ikke mere av. Det høres merklig ut at ikke de finner ut av dette, er det BMW verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2022 Ja vært på bmw verksted og flere andre verksteder. Like blanke alle,å påstår det er normalt. Men sånn blir det vel når de ikke har begreper om hva de skal gjøre. Med timeprisene som er på verksteder idag, så nytter det ikke å ha bilen stående til prøving å feiling lenge. Da fyker 10000 kronerne ut fortere en man drar pusten. Det er d ikke verdt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 3, 2022 Share Skrevet Juni 3, 2022 Finn en bil med samme utstyr hos en forhandler og ta deg en prøvetur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2022 3 timer siden, E.C. skrev: Finn en bil med samme utstyr hos en forhandler og ta deg en prøvetur? Ja har nok tenkt på d, men finner desverre ingen som har samme utstyr så langt. Da må jeg dra halve landet🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 3, 2022 Share Skrevet Juni 3, 2022 Har dynamic drive på min F01, bilen går drypp stille, ingen lyd fra servosystemet. Har tidligere kommet innom tråder på andre forum om dette og hvis jeg husker rett så er det ikke helt unormalt at det kan bli slik lyd, eller lignende suselyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2022 Har lest mye på utenlandske forum om problemet, der d er mange som opplever lyd fra systemet. Der er det prøvd mye for å finne ut av det. Alt fra software oppdatering, bytte av pumpe, bytte av sentral, slanger som er svulmet innvendig, rør som har for mye bøy å gud vet hva. Der er det problemer med klikkelyder, suselyder å generellt støy på nye bmw'r. Det rare er at det tydeligvis er et utbredt problem i utlandet, men i norge har ingen vært borti dette? Har ringt rundt i norge på bmw verksted for å høre om de har vet noe om dette, men ingen har hørt om dette. Noen verksteder sier det er normalt at systemet lager litt lyd, andre vet ikke, mens noen sier det skal være stille. Eneste jeg ser for meg nå, er å prøve likens bil for å høre. Nekter å tro at det bare er min bil i dette landet som har dette problemet.. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 3, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2022 2 timer siden, Kolstad Jr. skrev: Har dynamic drive på min F01, bilen går drypp stille, ingen lyd fra servosystemet. Har tidligere kommet innom tråder på andre forum om dette og hvis jeg husker rett så er det ikke helt unormalt at det kan bli slik lyd, eller lignende suselyd. Ja nå er det ivertfall 2 stk som sier det er stillt, så mistanken om at det er noe galt blir ikke akkurat mindre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noble Skrevet Juni 4, 2022 Share Skrevet Juni 4, 2022 Jeg har noe tilsvarende på min f01. Har ikke klart å lokalisere hvor lyden kommer fra, men et verksted bemerket en gang at det kunne være dynamic drive. Så vidt jeg vet bruker servostyring og DD samme hydraulikkpumpe, men jeg kan ikke nok om dette til å være sikker. For en stund siden gikk den ene sikringen, pga de berømte dørhåndtakene, og det tok med seg et lass med andre funksjoner. Blant annet ble det tyngre å ratte, og lyden forsvant. Men lyden kom tilbake når jeg byttet sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2022 16 minutter siden, noble skrev: Jeg har noe tilsvarende på min f01. Har ikke klart å lokalisere hvor lyden kommer fra, men et verksted bemerket en gang at det kunne være dynamic drive. Så vidt jeg vet bruker servostyring og DD samme hydraulikkpumpe, men jeg kan ikke nok om dette til å være sikker. For en stund siden gikk den ene sikringen, pga de berømte dørhåndtakene, og det tok med seg et lass med andre funksjoner. Blant annet ble det tyngre å ratte, og lyden forsvant. Men lyden kom tilbake når jeg byttet sikring. Ja dynamic drive går på samme pumpe som styringen,en såkalt tandempumpe. Den sikringen du snakker om har jeg prøvd å nappe ut,med da at det bl.a kom masse feil mld og tyngre styring. Da forsvant også lyden. satte i sikring igjenn,og lyden tilbake. Så lyden kommer helt klart fra servo systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2022 Ingen flere med innspill på dette evennelige problemet? Etter at et verksted tok en test av systemet via pc,så er lyden blitt nesten konstant. etter mitt syn så aktiveres systemet alt for fort,altså for følsomt. Kan kjøre i 30 km/t på helt flat vei,og så vidt bevege på rattet til en side og systemet aktiveres med påfølgende hydraulikk/servo lyd. Kan da ikke stemme at det skal være så følsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå