tvikesa Skrevet Juli 14, 2022 Share Skrevet Juli 14, 2022 Hei Fersk her på forum og fersk BMW eier for første gang. Har nylig kjøpt en brukt BMW 116d som jeg tror har koden E87. Den er fra 2010, har 4/5 dører noe som gjør at jeg tror det er en E87. Kan veldig godt ta feil, da jeg ikke var klar over at alle modeller har eget kodenavn hos BMW Mitt første spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe med er at det er en feil med auto start/stop systemet. Kommer opp en feilmelding i display som sier dette og at jeg bør dra til verksted med det. Jeg kan gjerne gjøre det, men håpte jeg kunne finne utav litt rundt dette selv først. Er det noen som kan svare på hva jeg bør sjekke og evt feilsøke først. Har riktig type batteri, men er usikker på om det er «ferskt» nok til at det skal påvirke feilen. Jeg har også en sånn OBD dings som skal kunne gjøre at jeg skal kunne koble ut hele greia. Men jeg har foreløpig ikke funnet utav hvordan jeg gjør det. Vil bare ha bort feilmeldingen. Noen som kan hjelpe? mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 14, 2022 Share Skrevet Juli 14, 2022 Får du til å lese av feilkoder da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet Juli 15, 2022 Share Skrevet Juli 15, 2022 (endret) Du skal ha en knapp merket Off i knapperaden under radioen, den slår av auto start/stop. Bilen starter alltid med funksjonen On, dette kan kodes til å huske siste valg. Men sjekk om knappen løser problemet først, ellers har koding ingen hensikt heller. Endret Juli 15, 2022 av Lysken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvikesa Skrevet Juli 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2022 Jeg har sjekket den OBD greia og den sier at det ikke er noen feilmeldinger. Antar at jeg må ha noe annet for å lese av det enn det jeg har i dag. Mulig det finnes en app eller noe som kan brukes til det. Feilmeldingen på skjermen sier bare at det er feil med auto start stopp. Ikke noen koder av noe slag. Har prøvd å skru av/på med den knappen i bilen, men det skjer ikke noe ift feilmeldingen på skjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 Hvilke obd greie har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvikesa Skrevet Juli 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2022 OBDlink CX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 16, 2022 Share Skrevet Juli 16, 2022 Da kan du feks prøve appen scanmaster fra Google play. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvikesa Skrevet Juli 19, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2022 Fant omsider en app som viste feilkoder. (Har IPhone og den scanmaster appen var ikke på IOS) Feilkoden jeg fikk var 4AFB og det ser ut til å være en vakuum sensor på bremse servo. (Trykk sensor). Så nå blir det å prøve å se om det hjelper å fikse dette. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå