kentha320dat Skrevet Juli 26, 2022 Share Skrevet Juli 26, 2022 Da har jeg skiftet olje og filter, samt hatt nede mechatronicen på automatkassen på min E70 08, 3.0 d. Resultatet etter dette er at når jeg setter bilen i drive (D), så hopper den tilbake i park (P). Det samme skjer i revers (R). Det går ikke å kjøre kassen manuelt. Den står i løftebukk og jeg skulle kjøre girene for å få etterfylt olje. Ingen feilmeldinger. Noen som har en formening om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 26, 2022 Share Skrevet Juli 26, 2022 Har du koblet deg på med diagnose utstyr for å sette girkassen i oljepåfyllingsmodus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet Juli 26, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2022 Nei det har jeg ikke gjort. Saken er den at dette er oljeskift nr 2. Gjorde samme prosedyre nå, som første gang for en uke siden. Dette for å få byttet mest mulig av oljen. Da fungerte alt bra. Men nå på gang nr to, så skjer dette som jeg beskriver. Vil dette evt være et symptom på at man ikke treffer mechatronicen rett på girhendelen, om noen skjønner hva jeg mener. Men 99% sikker på at den sto rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 27, 2022 Share Skrevet Juli 27, 2022 Jeg tenker at oljenivået er lor lavt så den ikke får til å skifte gir. For du får aldri fylt på nok olje uten å sette girkassen i rett modus. Da mangler du ca 3 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Juli 27, 2022 Share Skrevet Juli 27, 2022 ville sjekket for feilkoder på girkassehjerne. har du hatt ned mech, så har du hatt ned hjerna også. den må muligens resettes. ang oljenivå - Jeg har aldri satt girkassa i noen modus når jeg har fylt, bare fulgt instruks ifra ZF der man fyller det man kan til det renner ut av level plug på sida, så starter man bilen i P, fyller etter, så kjører man igjennom gir å fyller på etter det igjen. Girspaken på bildet står i rett posisjon. Sier ikke at det er bedre enn og sette girkassa i rett modus, bare att det har gått fint med meg. Visste ikke engang att det var et modus for det er du sikker på att du husket å koble på igjen alle kontaktene der inne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 27, 2022 Share Skrevet Juli 27, 2022 @K.F Hvor du får du den igjennom girene, uten å faktisk kjøre den? Man bør/burde vel kanskje ikke kjøre med for lavt oljenivå? Tror nemlig bare det å sette den i rette modus er bare for å slippe å kjøre den med for lite olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentha320dat Skrevet Juli 27, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2022 @kf er du sikker på att du husket å koble på igjen alle kontaktene der inne? Hvilke andre kontakter er det annet enn den som går inn i mech? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Juli 28, 2022 Share Skrevet Juli 28, 2022 På 27.7.2022 den 13.14, Otis skrev: @K.F Hvor du får du den igjennom girene, uten å faktisk kjøre den? Man bør/burde vel kanskje ikke kjøre med for lavt oljenivå? Tror nemlig bare det å sette den i rette modus er bare for å slippe å kjøre den med for lite olje. Jeg har noen i bil å jeg står under å fyller etter. Er jo ikke slik man kjører den tom, så det har iallefall vært uproblematisk for meg. På 27.7.2022 den 13.42, kentha320dat skrev: @kf er du sikker på att du husket å koble på igjen alle kontaktene der inne? Hvilke andre kontakter er det annet enn den som går inn i mech? Usikker, jeg har kun hatt ned mech på 8hp kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå