Gå til innhold

Min BMW e92 325i


 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg endelig tilbake her etter å vært borte en god stund. Har de siste årene gått mellom flere brukiser fra audi og bmw, men har alltid savnet rekkesekseren fra bmw. Det er bare noe med den motoren som synger i mine ører. 

 

Den siste bruksbilen var en audi a4 b8 som ble kjøpt i fjor, som skulle bli brukt til pendlebil. Etter mange år uten skruing av bil så kjente jeg det begynte å klø i fingrene..  1 år senere var bilen akkurat slik jeg ønsket den, men også for salg!

Legger ved et bilde av audien fra salgsannonsen når jeg kjøpte den:

image.thumb.png.b580ead4f55d568ef3023876ddbbb4ce.png

...Og et par bilder fra salgsannonsen når jeg selger den:

image.thumb.jpeg.1d2f0f9a3bf674a71716564e8ff6354a.jpeg

 

image.thumb.jpeg.324d55e7ba62c2e97ffb8f0cfdd8d284.jpeg

 

Audien ble akkurat slik jeg ville ha den rett før vi skulle på bilferie og jeg var strålende fornøyd med bilen. Lite viste jeg når jeg var i Fredikstad at jeg skulle få en telefon med et jobbtilbud jeg hadde vært ute etter i 4 år. Jeg takket ja til jobben med et stort smil om munnen og fortsatte ferieturen. Noen campingplasser og byer senere så gikk det opp for meg at nå har jeg en god grunn til å selge dieselvogna og gå til innkjøp av et nytt pengesluk. Pendleruten på ny jobben består seg av knappe 2 km, som vil si at diesel ikke er helt optimalt å kjøre med og dermed var jakten i gang på ny bil..

 

Jeg var så fornøyd med bilen jeg allerede hadde så jeg tenkte jeg kunne gå for samme karosseri, men med bensin motoren. Etter mange timer med research så fant jeg ut disse motorene var fulle av feil. Begynte da og utvide horisontene til f30/f31 316i eller større. Hadde egentlig sett for meg en svart f31, men en dag når jeg pladde nedover markedplace så dukket det opp en E92 325i. Jeg var en liten tur innom annonsen og tenkte at denne hadde for lite ustyr og var automat. Tiden gikk og jeg fant ikke en bil som tilfredsstilte kravene jeg hadde.. Plutselig dukket denne samme e92'en opp i feeden min igjen og jeg begynte å kjenne savnet på en rekkesekser. Jeg tok kontakt med selger for å avtale tidspunkt for besikting av bilen. Var ikke helt overbevvist om bilen første gangen jeg var å så på den, men etter et par dager så ville jeg bare ha den mere å mere. Par dager senere ble en kompis med for å se over bilen en gang til. Dette endte med en god del pruting og en ny bil ble registrert på meg. 

Her er et par bilder fra finnanonsen og litt info: 
Bilen er en 2006 mod med 164k km på telleren. Bilen har noe skjønnhetsfeil her og der, men ikke noe som ikke kan fikses! Bilen er kun en liten rustflekk som jeg skal ta meg av senere, ellers er lakken fin. Bilen har også ettermontert webasto, noe som eieren hadde glemt å nevne før etter jeg hadde kjøpt den, og det var jo bare positivt. 

image.thumb.jpeg.af3ba637a4c57236babe930f33b0693d.jpegimage.thumb.jpeg.f891bd53b27a8c144a5f056aedc18ce1.jpeg

image.thumb.jpeg.be56f03d758d958355f0740e2e106d14.jpegimage.thumb.jpeg.a9a64046e755745097be84e1990ec4b9.jpeg

 

Før jeg dro for å se på bilen så hadde jeg allerede sett meg ut et nytt sett med sommerfelger til bilen, for de som var på synes jeg ikke passet til bilen. Dermed dro jeg fra Melhus (hvor jeg kjøpte bilen) og til trondheim for å hente meg originale style 320 som var 18x8 ET30.

 

Første jeg gjorde når jeg kom hjem var å skifte felger:

image.thumb.jpeg.b7fafd1c4374068da89395ba68da65d3.jpeg

Synes disse kledde bilen mye bedre.. 

Dagen etter så bestemte jeg meg for å sote grøftlysene

50/50:

image.thumb.jpeg.d0f9cffa8003b22a2ae70adc112146fb.jpeg

Ferdig sotet:

image.thumb.jpeg.25d5ccb89ad5e0ebd96a864e1d6a6709.jpeg

Ble litt bedre, men gleder meg til å få på en annen fanger.

Jeg fikk også byttet ut tosideteipen som var på skiltene med borrelås siden begge skiltene holdt på å falle av. Glemte å ta bilder av dette. 

Planen fremmover er å få den i god teknisk stand før jeg starter på eksteriøret. Har foreløbig bestilt nytt K&N åpent luftfilter, ny coil (feilmelding på sylinder 4), olje- og pollenfilter, led pærer til interiør, led til skiltlys (per nå er det 1 stk med led og en med halogen, ikke spør hvorfor) og led til angeleyes. 

Bestilte disse til angel eyes'a, noe som jeg ikke har sett før. Noen andre som har prøvd disse?

image.thumb.png.50d584fa867b074bba8c63eb0e6de845.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...