ErikHH Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 (endret) Hei! Jeg er ny her. Hadde i dag bilen til EU-godkjenning og fikk stryk pga at fjæra som holder hovedlys i frontlykten manglet. Den holder en H7 pære. Bavaria skulle for denne ha 9500kr og ville bytte hele lykta. Det eneste som mangler er denne fjæra! For meg helt utrolig. Derfor lurte jeg på om noen her har en fjær til overs jeg kan kjøpe eller gode råd. Hadde satt umåtelig stor pris på hjelp! Har forsøkt høggere uten napp til nå. De vil helst selge hele lykta. 2011 Bmw x1 med halogen (E84) Noen som kan hjelpe meg? Tusen takk på forhånd 😊 Endret Januar 10, 2023 av ErikHH Lagt til informasjon om bilmodell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 Hvis lykta blir ubrukelig uten denne fjæra så skjønner jeg godt at høggere ikke har lyst til å selge deg kun den. Med mindre du finner en knust lykt veldig billig så er det vel en komplett lykt fra høgger som er alternativet, f.eks. denne her: https://finndel.no/delinfo.aspx?f=210&dnr=125099 Ellers kan du prøve å lage en fjær selv. Skaff metalltråd i riktig diameter og hardhet og bøy på mal fra den andre lykta. Flytt over den originale fjæra til lykta som fikk mangel før visning. Så lengde den du lager holder pæra godt på plass så får det nå være greit tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikHH Skrevet Januar 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2023 (endret) 22 minutter siden, E.C. skrev: Hvis lykta blir ubrukelig uten denne fjæra så skjønner jeg godt at høggere ikke har lyst til å selge deg kun den. Med mindre du finner en knust lykt veldig billig så er det vel en komplett lykt fra høgger som er alternativet, f.eks. denne her: https://finndel.no/delinfo.aspx?f=210&dnr=125099 Ellers kan du prøve å lage en fjær selv. Skaff metalltråd i riktig diameter og hardhet og bøy på mal fra den andre lykta. Flytt over den originale fjæra til lykta som fikk mangel før visning. Så lengde den du lager holder pæra godt på plass så får det nå være greit tenker jeg. Tusen takk for godt svar! Det er så vanskelig å komme til der at jeg tror ikke jeg skal begynne å kløne med den andre lykta 😅. Men det var et veldig godt forslag. Den brukte lykta et annet veldig godt forslag. Ellers fant jeg nettsiden lyshelten.no der de selger sett av mer universelle lysklips: https://www.lyshelten.no/products/paereholder-halogen-paerer?variant=40527782903958 Noen som har erfaringer med disse? Igjen, takk for svar! Endret Januar 10, 2023 av ErikHH Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 Lyshelten som nettside er helt ok, kjøpt uoriginale lykteglass der og de fungerte ganske greit (ikke 100%, men bra prisen tatt i betraktning). Kanskje de kan velge et sett med clips som passer best til lykten din om du sender de en e-post. Du kan også prøve å legge ut "ønskes kjøpt" på finn og evt. på en E84 gruppe på Facebook, regner nesten med at det finnes en slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikHH Skrevet Januar 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2023 38 minutter siden, E.C. skrev: Lyshelten som nettside er helt ok, kjøpt uoriginale lykteglass der og de fungerte ganske greit (ikke 100%, men bra prisen tatt i betraktning). Kanskje de kan velge et sett med clips som passer best til lykten din om du sender de en e-post. Du kan også prøve å legge ut "ønskes kjøpt" på finn og evt. på en E84 gruppe på Facebook, regner nesten med at det finnes en slik. Tusen takk igjen for gode svar! Da forsøker jeg med lyshelten.no og ser om jeg finner en E84 gruppe. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 3 hours ago, ErikHH said: Hei! Jeg er ny her. Hadde i dag bilen til EU-godkjenning og fikk stryk pga at fjæra som holder hovedlys i frontlykten manglet. Den holder en H7 pære. Bavaria skulle for denne ha 9500kr og ville bytte hele lykta. Det eneste som mangler er denne fjæra! For meg helt utrolig. Derfor lurte jeg på om noen her har en fjær til overs jeg kan kjøpe eller gode råd. Hadde satt umåtelig stor pris på hjelp! Har forsøkt høggere uten napp til nå. De vil helst selge hele lykta. 2011 Bmw x1 med halogen (E84) Noen som kan hjelpe meg? Tusen takk på forhånd 😊 https://finndel.no/delebiler.aspx?bk=061701 Ta kontakt med nokon av desse høggerane og be om å få kjøpe ei defekt lykt? Den øverste har ei venstre lykt til salgs som er halogen, så det er kanskje eit lite håp om bilen ikkje er hugd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 @TurboJens Xenon på den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 2 minutes ago, E.C. said: @TurboJens Xenon på den der. Beklager, min feil. Det var nr. 2 eg såg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prebo84 Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 4 timer siden, ErikHH skrev: Hei! Jeg er ny her. Hadde i dag bilen til EU-godkjenning og fikk stryk pga at fjæra som holder hovedlys i frontlykten manglet. Den holder en H7 pære. Bavaria skulle for denne ha 9500kr og ville bytte hele lykta. Det eneste som mangler er denne fjæra! For meg helt utrolig. Derfor lurte jeg på om noen her har en fjær til overs jeg kan kjøpe eller gode råd. Hadde satt umåtelig stor pris på hjelp! Har forsøkt høggere uten napp til nå. De vil helst selge hele lykta. 2011 Bmw x1 med halogen (E84) Noen som kan hjelpe meg? Tusen takk på forhånd 😊 Da må du få delen fabrikert for deg hvis ikke du klarer selv.. 3D printer eller cnc kanskje..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå