Gå til innhold

Partikkelfilter


Hsund00
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nylig begynt å fikse div problemer på bilen selv i stedenfor å bruke verksted, og kommet frem til at jeg skal gjennomføre vanlig service på bilen selv (oljeskift, div filter osv..). Har ikke mye erfaring rundt bil osv men prøver å lære. Trykte på service-info knappen på bilen, og ble presentert med dette ikonet. Jeg finner ingenting i manualen som forklarer hva det betyr, annet enn at det ligner på dieselpartikkelfilter. Men det forklarer ikke ikonet som ligner på en vifte, og har heller ikke dieselbil. Har googla litt og det nærmeste jeg kommer er at jeg kanskje må bytte bensinpartikkelfilter, men forstår det slik at dette er noe som kun har kommet på nyere biler? Noen som har peiling på hva dette betyr, og om det i det hele tatt er noe å bekymre seg over?

Dette gjelder en BMW 316i E90 2006 modell

Takker for svar

2 (3).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varselet kommer årlig eller ved 25 000 kjørte km (om jeg husker rett), hva enn som kommer først. Du ser på skjermen din at det skulle ha vært byttet for 500 km siden eller egentlig i desember 2021. Så det er trolig resatt/sist byttet i desember 2020 og 25 500 km tilbake. Hvis du har et servicehefte så kan du sjekke om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...