Gå til innhold

Soft Close Automatic Door Lock Actuator Motor BMW E70

Skof1
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 09 e70 med Soft Close dører, sjåfør døra har nå begynt å "krangle" Når jeg lukker døra forsiktig, så blir den dratt inn slik den skal, men etter noen sekunder, så kommer den ut igjen, hvis jeg lukker døra litt hardere, så går den i lås slik den skal. (Alle de andre dørene virker som de skal)  Noen som har noe erfaring og en løsning på dette? Er det noe jeg kan justere? 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På feks E60 med soft close, så er motoren hengt i en brakett med bolter som er vulket en mutter på. Vulkingen løsner og dermed flexer motoren sitt oppheng og den drar døra "helt inn", men den skjønner at noe er feil og slipper taket.

Kanskje det er noe sånt som skjer her også?

Om du ikke skjønte det helt, så er det bare å åpne døra, du ser nok feilen når du får åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvikk fiks jeg tok var å fjernet skruen og vulkingen og erstatte det med en tilsvarende skrue og mutter. Brukte så en ganske stiv bensinslange utenpå skruen for å simulere vulking og git det litt flex. Strammet ikke skrue og mutter maks, men tillot litt flex, som sagt. Det fungerte flott det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Otis said:

En kvikk fiks jeg tok var å fjernet skruen og vulkingen og erstatte det med en tilsvarende skrue og mutter. Brukte så en ganske stiv bensinslange utenpå skruen for å simulere vulking og git det litt flex. Strammet ikke skrue og mutter maks, men tillot litt flex, som sagt. Det fungerte flott det.

Eg anar ikkje korleis det ser ut, men eg forstår det sånn at dette kun er for støydemping og at du forsåvidt kan bolte det fast om ein kan godta litt lyd frå mekanismen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Otis skrev:

Takk igjen! 👍

Regner med at det er nr 4 på bilde som er disse vulkede skruene? 

5FBAE938-D11C-49DE-A226-48F5AC693CF2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...