svaen Skrevet Februar 10, 2023 Share Skrevet Februar 10, 2023 (endret) Fant ut at jeg hadde høyt eksosbaktrykk på min ‘11 X5 30D N57 for noen måneder siden, i følge Carly. Jeg valgte da å bytte ut baktrykk-sensoren med en fra Febi, siden aske-/sotnivået i DPF’en var lite, noe som fikk meg til å tro at sensoren kunne være problemet. En stund etter å ha montert den uoriginale sensoren, fikk jeg feilkode både på selve semsoren og DPF. Etter å ha lest på amerikanske forum, så er ikke Carly helt til å stole på når det gjelder måling av verdier på bla. eksosbaktrykk, så jeg valgte derfor å montere den originale sensoren igjen, og ta en test med Ista. Verdiene var da innenfor normalt nivå. Men nå dukker det opp feilkode på DPF under diagnose, som jeg ikke blir kvitt. Mest sannsynlig har ikke X5’en hatt sansen for Febi-sensoren, og det ligger lagret feilkode i DDE. Jeg får ikke opp noe DPF-/motorlampe i displayet i bilen, kjøletemperatur er normal, motoren går som den skal, men jeg får ikke tvunget fram regenering med Ista. Bekymringen min er at dette sperrer for automatisk regenering også. Bilen er gått 160k km, så jeg tviler på at det er varsel om oppbrukt beregnet levetid på DPF som sperrer. Er det mulig å fjerne feilkoden for godt med Ista, ellet må jeg "jukse" og registrere ny DPF? Endret Februar 10, 2023 av svaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 10, 2023 Share Skrevet Februar 10, 2023 Kan ikke kode vekk feilkoder med ISTA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 11, 2023 Share Skrevet Februar 11, 2023 Jeg er mer interessert i hva er feilkoden og hva sier den? Ellers har Øyvind L. rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå