AndyP Skrevet Februar 23, 2023 Share Skrevet Februar 23, 2023 BMW X5 F15 2016: Meldingen "Lite spylevæske" kommer opp i iDrive, og viske-/spylefunksjonen på bakruta deaktiveres samtidig (litt upraktisk når det ofte er saltede/sølete veier). Spylevæsketanken er imidlertid full. I den forbindelse har jeg et par spørsmål: - Kan dette bety defekt sensor for måling av spylevæskeinnhold i tanken? - Hvor er sensoren plassert? - Må høyre forskjerm demonteres for å bytte sensor, siden tanken er plassert bak forskjermen, eller holder det å demontere plast innerskjerm? - Må ny sensor kalibreres etter montering, eller fungerer den uansett? Håper på svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 23, 2023 Share Skrevet Februar 23, 2023 (endret) Sjekket litt kjapt nå, og det ser ut for meg som om selve sensoren er en del av tanken. Finner ikke noe delenummer på sensoren alene, og utifra bildet virker det iallefall ikke som om dette er en del man får løst. For å bytte ut sensoren med hele tanken må hele sideskjermen løsnes iflg TIS Det du først kan starte med å sjekke er hvorvidt det kommer strøm igjennom ledningen til selve sensoren. Hvis den er OK, så kan du prøve å ohme selve sensoren. Vet dessverre ikke hva normal verdi på denne skal være. Ellers kan jeg nevne at dette er en vanlig feil på Audi som kommer av feil type spylervæske som brukes, som legger igjen avleiringer på sensoren slik at den ikke leser riktig. En annen gjenganger på Audi er at denne ikke varsler for tom spylervæske tank i det hele tatt, og da er som regel feilen irr i ledningsnett eller irr på stikker ben til sensor. Vet ikke hvor følsom sensorene på BMW er, men det er iallefall en erfaring jeg har fått med meg på Audi, som muligens kan brukes på din bil Endret Februar 23, 2023 av ///M-ini95 E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet Februar 23, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2023 Mange takk for et oppklarende svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå