Gå til innhold

Rar giring - Bmw e60 525D LCI 2007


Erhb
 Share

Anbefalte innlegg

hakke peiling på det nei. Husker jeg fikk opp feil om at det begynte å bli tett bare.

er så redd for å fjerne tune og sånt ut i tilfelle det ikke hjelper på girkassen. Fikk forslag fra gs om å fjerne tune også for å fikse girkasse siden olje så bra ut og de ikke var noen feilkoder. Det var etter jeg byttet alt av magnetventiler og sånt uten hell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPF blir jo tett om man har litt feil kjøre mønster. Samt at det er kaldt ute, for E6x blir ikke såå fort varm på bykjøring, uten webasto. Og om man bruker bilen på skikkelig mye småkjøring og filter begynner å bli litt tettere pga kilometer, så vil bilen sikkert si at det er fullt etter kanskje 100km siden siste regen.

Det er jo ikke farlig å fjerne tuning, det er bare en ekstra kostnad. Og den ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få kodet inn dpf og sånt om jeg fjerner tuningen. 
 

Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Jeg kan enten prøv å nullstille adapsjoner og kjøre den opplærings prosedyren eller så kan jeg prøve xhp noe som jeg tror kan hjelpe siden man kan øke clutchtrykk og få bilen til å gire raskere og hissigere. Den løsningen jeg ønsker minst er vell å sette den helt orignal igjen men det er vell positivt med tanke på at bilen skal selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dpf delete og egr er en del av tuningen så jeg tror det holder med å få noen til å fjerne det viss jeg blir nødt til å prøve den løsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant denne siden som forteller om hva man kan gjøre med xhp på girkassen https://rbttuning.atlassian.net/wiki/spaces/RBTTUNING/pages/1114518/6-Speed+ZF+-+Custom+Options

Her ser jeg at man kan justere når man ønsker at bilen skal gire opp eller ned i hvert enkelt gir. kan også øk clutchtrykk osv. Dette kunne vært noe å prøve for å løse problemet. jeg synes uansett at bilen girer ned på lav turtall i alle gir i Drive. Kunne tenkt meg at den girer ned litt tidligere i lavere gir og det er mulig med xhp

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
På 20.4.2023 den 23.00, Erhb skrev:

https://www.xhpflashtool.com/blog/line_pressure_vs_engine_torque/

Fant dette innlegget som ga veldig mye mening i forhold til problemene jeg opplever. Tror jeg skal prøve xhp for å se om det løser problemene fra moment grense i tuning

Fikk du løst problemet med girkassa di? Hva ble sluttresultatet ditt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...