Martin Østli Skrevet April 28, 2023 Share Skrevet April 28, 2023 NB: Problemet oppstod eller motorbytte. Det er ikke byttet noe styreenhet bare fysisk motorblokk. - Tidligere eier : motor kokte. over reparasjon ble det skaffet ny ( brukt) motor av huggeri. Ett bilverksted har da satt denne inn. Det er ikke byttet styreenhet på motor eller girkasse kun motorblokk. Da denne motoren ble satt inn hadde bilen stått uten strøm ( batteri tilkoblet ) en god stund. Dette førte til startsperreproblemer. BMW kom til bilverksted for å rette på feilen. Det var også en lekasje på bunnpanne ( Grikasse ) og denne ble skiftet til ny. siden har ikke interlock fungert Etter alt dette ble eier lei så fikk jeg kjøpt denne for en billig penge. Hva jeg har kommet frem til så langt. Det ligger 2 feilkoder med både Carly, Autocom og Foxwell nt680Pro 4E86, A0B6 4E86 sier noe om magnetventil 3 ( Interlock ) A0B6 sier problem with the selector lever interlock? Har målt ut att det er på 4-pin kontakt pin 1 konstant 12v pin 2 O.L ( switched ground ) pin 3 og 4 er microbryter. Microbryter fungerer da bilen reagerer momentant når Interlock utløses manuelt. Har etterspurt ISTA og NCS Expert men vanskelig å få her jeg bor. Har delt kontakt inn på magnetventil til interlock ( måler 17ohm over coil ) kan aktiveres med å dra pin 2 til gods. fungerer normalt da. Lar denne være tilkoblet bilen og tvinger til jord vår jeg også en feil ( Interlock spenning sporadisk så er ikke ledningsbrudd vil jeg da tro ) på live data får jeg signal ut av bremsebryter på både TCM og ECM. Det er en magnetventil på fremsiden av girvelger ( 2 pin ) denne fungerer og gjør som den skal, instrumentpanel indikerer riktig gir, indikasjonspanelet på venstre side av girvelger tenner riktig lampe på riktig gir, Manuell / Sport ( +/ - ) fungerer normalt. VET JEG MÅ FIKSE DI LEDNINGENE MEN DET VIGTIGSTE FØRST! INTERLOCK!! :-C Det jeg da lurer på er om 4E86 er en ventil i girkasse som ikke fungerer som da gjør A0B6 feil aktiv eller motsatt. Vanskelig å finne informasjon og veldig rart att det er ett problem da girkasse girer fint bare du løser ut interlock. Har brukt bedre av 3 dager på å lete innen alt på nett og autodata igjennom jobb eller noen andre threads som har problemet uten att girkasse er i LIMP mode er ikke eksisterende. Lest att denne kan bli ett problem hvis man demonterer midtkonsoll og er uheldig å skader ledninger men er ikke problemet her da styreenhet ser jeg setter signal til jord manuelt å setter sporadisk spenning som en feilkode. Mulig jeg får lånt meg ISTA i morgen å hvis jeg finner noe så WOHOO! men.. Eller så blir det lokal BMW spesialist som får klå! Om denne tråden ikke hjelper med å løse problemet vil jeg oppdatere innlegget om jeg finner feilen i mellomtiden! ja fikk bilen billig. Skulle egt ikke være ett stort problem alt av hjelp setter jeg veldig stor pris på! Bilen : 525d E61, M57/TU, Prod, Date: 2006-10-25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Østli Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 All good! Alt i drivlinje er i orden. Da er det bare resten igjen! Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 8, 2023 Share Skrevet Mai 8, 2023 Hva var feilen? Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå