PIIIPower Skrevet Mai 21, 2023 Share Skrevet Mai 21, 2023 (endret) Skulle endelig skifte over til sommerdekk etter EU ræl, hjullager og korona. Så at to av dekka er nedslitt på innsiden og la de pent tilbake på hylla. Veit ikke hvilken aksel disse kom fra. Var sikkert mørt når jeg skifta over til vinter. EU kontrollen sa ingenting om slitt understell annet enn at jeg måtte bytte dempere foran (og da bytta jeg alt som hadde med demperen å gjøre). Nå har det seg sånn at vinterdekkene (piggfritt) som står på ikke er nedslitt, men fryktelig gamle og byttes dersom jeg får bilen re-godkjent i september (for å flytte dato for EU) pr i dag har jeg derfor bare gamle eller nedslitte dekk. Siden det nå er så ille tenkte jeg å få satt bilen på en hjulkontroll, mest for å finne ut hva som er galt, om ting må byttes eller kan justeres og om det gjelder en av akslene eller begge. Spørsmålet er om det har noen hensikt å bytte ut de to som er lost og slite de nye i mellomtiden eller bare fortsette med vinterdekk. Med tanke på utførelsen av kontrollen. ED: Bilde Endret Mai 21, 2023 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 21, 2023 Share Skrevet Mai 21, 2023 Hvis du vet at hjulstillingen er på tryne, så er det ingen poeng i å investere i nye dekk, med mindre hjulstillingen skal utføres kort tid etter. Problemet er at per nå vet du jo ikke hvorvidt du får justert noe særlig (tenker om ting sitter fast og må byttes) eller om div.foringer gjør en hjulstilling basicly bortkastet. Slik jeg tenker er det best å kanskje ta hjulstillingen med vinterhjulene da disse ikke er skjevslitte (?) og dermed får du riktige verdier (ref BMW TIS). Skal du ikke kjøre noe særlig mye kan du like sågodt fortsette med de gamle vinterhjulene frem til alt er OK. Vinterhjul på sommerføre er jo ikke anbefalt, men slik jeg forstår det, er begge hjulsettene langt ifra ideelle uansett. PIIIPower og Larssoyl reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå