Gå til innhold

Bmw e61 525 2005 automat feilkode 4b90


Tommysmokingblack
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en e61 525 2005 igår. Bilen kom hjem, jeg spylte motor pgr få bort olje svetting så jeg kunne lokalisere hvor det kom ifra. Etter jeg hadde spylt så startet jeg bilen og den startet uten problem. Gikk inn, skulle ut igjen etter ca 3t. Da var det bare motor som gikk rundt. Og ingen start, fikk feil på fuel pump i skjermen. Leste ut feilkode 4b90. Jeg har sjekket sikringer. Rele har jeg sjekket slår inn. 

Lurer litt på hva jeg skal gjør nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Du mangler jo dieseltrykk. Fungerer pumpen i tanken?

Jeg hører ikke pumpa gå nei.. kjenner på den og den går ikke da heller. Har ikke prøvd og kjøre direkte strøm på den da jeg er usikker hvem er pluss og minus. Får heller ikke kjørt test på den med det utstyret jeg har. Du kan tenke deg at det er pumpe i tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tommysmokingblack skrev:

Jeg hører ikke pumpa gå nei.. kjenner på den og den går ikke da heller. Har ikke prøvd og kjøre direkte strøm på den da jeg er usikker hvem er pluss og minus. Får heller ikke kjørt test på den med det utstyret jeg har. Du kan tenke deg at det er pumpe i tanken?

Skal ikke måte pumpe bare ha ca 8bar trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tommysmokingblack skrev:

Jeg hører ikke pumpa gå nei.. kjenner på den og den går ikke da heller. Har ikke prøvd og kjøre direkte strøm på den da jeg er usikker hvem er pluss og minus. Får heller ikke kjørt test på den med det utstyret jeg har. Du kan tenke deg at det er pumpe i tanken?

Skal ikke måte pumpe bare ha ca 8bar trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommysmokingblack skrev:

Skal ikke måte pumpe bare ha ca 8bar trykk?

Jo, men kommer det ikke diesel fram til motoren har ikke HT nok diesel til å lage høytrykk. 

Bruker du ett multimeter på kontakten til pumpa finner du raskt ut hva som er jord (-) ved å få en forbindelse (piip) mellom en av polene på pumpa og karosseri. Den andre er +.

Eller å måle mens noen kjinner. Får du -12v er rød pinne jord og sort pinne +.

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, PIIIPower skrev:

Jo, men kommer det ikke diesel fram til motoren har ikke HT nok diesel til å lage høytrykk. 

Bruker du ett multimeter på kontakten til pumpa finner du raskt ut hva som er jord (-) ved å få en forbindelse (piip) mellom en av polene på pumpa og karosseri. Den andre er +.

Eller å måle mens noen kjinner. Får du -12v er rød pinne jord og sort pinne +.

Så du mener matepumpe skal gi mere trykk ? Prøvde og starte og måle ista, virka ikke som at det var 12v på noen av de. Har sjekket sikring i hanskerommet og bagasjerommet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit ikke jeg hva bosch'n måler, matepumpa skal gå. 

Kjapt søk på feilkode viser også til at feilen ofte ligger der..

https://bimmers.no/forums/topic/790672-får-ikke-start-e90-feilkode-4b90/

Får du ikke strøm frem til pumpa ville jeg har satsa på defekt rele!

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, PIIIPower skrev:

Nå veit ikke jeg hva bosch'n måler, matepumpa skal gå. 

Kjapt søk på feilkode viser også til at feilen ofte ligger der..

https://bimmers.no/forums/topic/790672-får-ikke-start-e90-feilkode-4b90/

Får du ikke strøm frem til pumpa ville jeg har satsa på defekt rele!

Jeg har testet rele og det klikker, kan likevel være feil. Har satt direkte strøm til pumpa nå og den durer... men ikke når jeg setter på tenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

Du kan koble av diesel slange i motorrommet og se om det kommer noe særlig ut der.

Da skal det komme ved bare og skru på tenning eller? Men siden jeg har prøvd annet rele, satt strøm direkte pumpe går, sjekket sikringer i hanskerommet og bagasjerommet. Hva annet kan det være da. Brudd eller modul for pumpe som sitter på høyere side bak?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tommysmokingblack skrev:

Da skal det komme ved bare og skru på tenning eller? Men siden jeg har prøvd annet rele, satt strøm direkte pumpe går, sjekket sikringer i hanskerommet og bagasjerommet. Hva annet kan det være da. Brudd eller modul for pumpe som sitter på høyere side bak?

 

Jeg kjørte direkte strøm til lavtryks pumpe. Prøvde og starte. Den startet med en gang. Men sikring nr 20 i bagasjerom som er til styreenhet for diesel pumpe begynte og ryke som faen ta. Mistenker kort slutning i styreenhet hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...