Gå til innhold

Øke tillatt tilhengervekt

TurboJens
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW 2serie (F46) som kan trekke 1600kg. Det er jo ikkje rare greiene så lurer på om det er noko mulighet for å øke opp dette?

Ser at eg kan kjøpe tilhengerfeste som er godkjent for inntil 2100kg, men spørsmålet er egentlig om det er mulig å få det godkjent? Nokon som har noko erfaring med BMW på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går på typegodkjenningen på bilen, og ikke kapasiteten på kroken. Jeg funderte litt på det samme rundt G30 530e, som kun kan trekke 750kg på pre-facelift, men 2000kg på LCI. Å øke lovlig vekt på pre-LCI tror jeg blir en omstendelig, om ikke umulig, prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting treng ikkje nødvendigvis vere så enkelt,

Men, ein X1 F48 som i bunn og grunn er tilnærma identisk med min F46 kan trekke 2000kg. Motor/gir m.m er jo identisk, bremser ligeså. Vektene er tilnærma like og. Eg har såpass med nyttelast at eg fint kan trekke 2000kg uten å øke tillatt vogntogvekt, så det burde slett ikkje vere håplaust.

Har i alle fall sendt ein epost til BMW og fekk svar at dei skulle sjekke, uten at eg blei hogd hovudet av i første setning. Kryssa fingrane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *MrB* said:

Kan være forskjell på f.eks. kjøling, både på motor og girkasse, selv om ting i bunn og grunn ser likt ut. Spennende å høre hva de sier da.

Er samme delenummer på alt eg har funne så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...