Gå til innhold

E93 Roof system not latched


Calle1756
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Bmw 3 serie cabriolet, (e93) i ca en måned nå, og får denne feilmeldingen. Taket går helt ned, men den blinker et rødt lys nede ved bryteren og det kommer frem en feilmelding. Jeg har vært hos bilforhandleren og fått slettet alle feilmeldinger og fått frem følgende feilmelding A6A1 Drev for hard-top låsing. A6A4 Hard-top operasjonsenhet, A68D Hall føler takskall delvis åpent. A688 Minnefeil.

Kan ikke kjøre med dette uten plingelyd.

Noen idéer på hva det kan være? Har vært fin fram til før helga. Selvfølgelig så trykker Murphy på knappene nå som sola og godværet har kommet.

IMG_20230619_143852018_HDR.jpg

IMG_20230619_151926698.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, awt said:

Skal jeg tippe helt utav det blå vil jeg tro kabelbrudd til mikrobryteren (A68D), og resten er følgefeil av denne.

Takk for svar. Ikke dårlig tippet, jeg søker på andre internasjonale bmwforumer og jeg ser fellestrekk. Jeg må ha en scanner som leser sensorstatus real time, er det anbefalt en rimelig type odb-scanner som klarer det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor god du dermed elektronikk, men det enkleste er å koble den sammen med samme bryter på motsatt side ved kontrollmodulen. Da ser man fort om dette var årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...