Gå til innhold

Bmw e36 m3 blir for varm


Bmwm3e36
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en e36 m3 som blir for varm på tomgang. Finner ikke ut av det har byttet viskosekobling og termostat,for en måned siden ca. Vart bedre etter dette. Men syns den enda blir litt for varm på måleren. Noen som veit hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående for varm ,mener du da som ned mot det røde eller koking på tomgang ?

I og med du har byttet både viskose og termostat ,så er vel vannpumpe neste steg evnt .

En annen ting er det original viskose du byttet til ?

Jeg slet noe voldsomt med bil som ikke kjølte skikkelig etter og ha byttet alt .

Etterhvert fant jeg ut at den nye viskosen som var av billig type ikke funket .

Fikk ny på garanti av merket Behr mener jeg ,da ble det forandring .

Nå vet ikke jeg på disse om disse er selvluftende ,men luft kan og skape problemer for deg .

Regner med du ikke har hatt noe kjølevannforbruk heller på den ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å stoppe vifta med handa når den passerer 90 grader i instrumentet ? (Da er viskosen problemet)

Har du kjøleveskepåfylling på toppen av radiator eller egen ekspansjonstank ? (Kan ha luft i systemet, E36 med påfylling på radiator kan vere krevende)

Skru av lokket til ekspansjonstank. Sjekk at du har kjøleveske trykk inn til ekspansjonstank, sjekk også at det øker med turtal.  (Ingenting? Mulig store mengder luft i system eller feil på pumpe)

 

Disse skal ikkje bruke kjøleveske. Har du ingen lekkasje så er trulig toppakningen din gåen. 

Forbruk av kjøleveske fører til for lite veske som fører til luft i systemet. Om du etterfyller så er det ikkje sikkert du får ut all lufta. 

Eg trur det er rota til problemet ditt. 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bmwm3e36 skrev:

Hei ja det stopper på siste strek før rødt da øker den ikke mer. Den har begynt å brukt litt kjølevæske. Men fyller på litt av og til.

byttet til sachs viskosekobling. 

Jeg tror jeg ville startet med å trykkteste systemet ditt for eventuelle lekkasjer nå .

En liten lekkasje kan skape problemer med med både luft og igjen en litt for varm bil .

Og spesielt når du sier du må toppe litt av og til med påfylling .

Fikk og beskjed at toppakning sikkert var gåen ,men det er jo noe alle sier føler jeg om det blir kok og litt væskeforbruk .

Igjen gå igjennom alt av slanger ,evnt pumpe og som overnevnte sier ,at der er sirkulasjon osv med trykk .

Tenker fort at det bare kan være en filleting .

Ikke vann i olje og omvendt regner jeg med ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...