Gå til innhold

Knirkelyd fra BMW F20

Basics
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 2016 BMW 116D med 75.000KM på telleren som har begynt å knirke noe fælt når jeg kjører på noe ujevne/humpete veier og over fartsdumper, jeg er ganske sikker på at lyden kommer fra et sted rundt venstre bakhjul. Etter litt søk rundt om på internett har jeg fått en mistanke om at det muligens kan være en bærekule eller en eller annen foring, de fleste treffene jeg fant på internett gjaldt E90 biler, så jeg er noe usikker på hva det faktisk er. Jeg skal prøve å legge ved en video av problemet.

Er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte mine mistanker og eventuelt anbefale meg et verksted i eller i nærheten av Oslo som kan BMW og kan utføre feilsøking og reparasjon uten å ta blodpris for det?

Endret av Basics
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut til å være den berømte knirkeforingen, er pos 3 på tegning under. Litt jobb å bytte, men kan gjøre en quick fix selv også. Jeg kjøpte silikon spray på Thansen og en stor sprøyte med nål på apoteket, fylte sprøyte med silikon og trykte det inn i gummi på foring, og stille ble det…

FF4A0E5C-0746-43F1-8F06-63F0DCBFE377.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet mitt gjorde det samme som @Lars S beskriver over på vår 4-serie med samme knirking (uten kostnad - god service) - foringene er ikke nødvendigvis gåene, men de går tørre. Smurte de opp igjen, og de er gode som nye, og varer lett 1-2 år til, om ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

@F-11 Hei, ja, dette er en bra tid å oppdatere denne tråden på. Det viste seg å være slik @papertiger og @Lars S beskrev det, det var del #3 på tegningen som @Lars S lastet opp som knirket så fælt. Verkstedet jeg gikk til endte opp med å smøre delen og informerte meg om at dersom lyden kommer tilbake, så må delen byttes. Dette var omtrent en og en halv måned siden og det har vært stille og problemfritt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...