Gå til innhold

Abs lampa lyser etter kjørt cirka 60km


Danielssen
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte en tur i går i e36 323 compacten, når jeg nesten var hjemme etter cirka 60km kjørt lyste plutselig ABS lampa. Så jeg stopper og slå av og på bilen, så er lampa borte. Så jeg kjører en tur til og lampa lyser ikke før jeg nesten er hjemme igjen etter cirka 60km.

Hva kan dette være?
 

Bare for å nevne det så lyser ASC lampa konstant grunnet asc-delete. Som var der før jeg kjøpte bilen, så jeg antar at dette ikkke har noen sammenheng med ABS lampa som nå plutselig lyser. Jeg har kjørt lengere enn 60km sammenhengene før uten at ABS lampa plutselig lyser.

Jeg har funnet en feilsøkings guide her på forumet for abs feil fra 2014. Men ettersom den er så omfattende lurer jeg må om noen vet hva dette problemet kan være eksakt ettersom lampa bare lyser etter kjørt cirka 60km og går bort med engang jeg slå av og på bilen og dukker ikke opp igjen før jeg har kjørt cirka 60km.

Bilen står foran på 225/45/17 på 8" felg med 2,3bar. Og står bak på 225/45/17 på 8,5" felg med 2,8bar.

 

Abs bmw.HEIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke det er slik sekvensen for abs feil er, at den trenger 60km for å verifisere feilen.

Og at den nullstilles etter stopp, det er vanlig på gule lamper. For det sjekkes ved neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...