GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Har en s38b36 spm jeg har lurt litt pÄ Ä torbukonvertere. Er det noen som har erfaring pÄ hvor mye orginal innmat tÄler? Har sett endel eldre trÄder om samme spÞrsmÄl, men hÄpte det fins mer erfaringer om denne motoren og turbo nÄ.

Planen var Ä kjÞre orginale stempler og rÄder, men montere en tykk mls pakning pg arp bolter for Ä fÄ ned kompresjonen. OgsÄ montere datasprut selfÞlgelig.

Har bare tenkt Ä kjÞre en plass mellom 350 og 400 hk. Vil det vÊre safe? 

Slik jeg skjÞnner det sÄ er stemplene det svakeste punktet? Iforhold til turbo pÄ s38

Skrevet (endret)

Anbefaler deg og forhĂžre deg pĂ„ Bmw Turbo gruppen pĂ„ facebook 😊 norsk gruppe med mye erfaring 

Endret av Skulebollen
  • 2 weeks later...
Skrevet
PĂ„ 9.8.2023 den 7.23, Skulebollen skrev:

Anbefaler deg og forhĂžre deg pĂ„ Bmw Turbo gruppen pĂ„ facebook 😊 norsk gruppe med mye erfaring 

FĂžr ta Ă„ sjekke ut den gruppen😊👍

Skrevet

350-400hk sĂ„ blir det nesten ikke ladetrykk pĂ„ deg en gang😅😛 tror jonus bremsa 580 hjulhester pĂ„ 0,9 pĂ„ org motor for en del Ă„r siden.

Skrevet
PĂ„ 18.8.2023 den 20.54, sdhild99 skrev:

s38b36 har jo 315hk uten turbo sĂ„ 350 er ikke stor Ăžkning 😊

Ja sant det. Men tenkte siden den sikkert har mistet noen hestekrefter med Ärene og hvis jeg itillegg senket kompresjonen med tykkere toppakning, sÄ kanskje jeg hadde vÊrt oppe i 350-400 med 0,3 bar kanskje?

Driver Ă„ bygger opp en med helsmidd innmat, men det tar tid og penger sĂ„ var derfor jeg ville prĂžve med en anen org s38 jeg har og bare moderat turbotrykk, for Ă„ fĂ„ litt turbofĂžlelsen😊

Skrevet
On 8/21/2023 at 7:13 PM, SĂžrlendingen said:

Ja sant det. Men tenkte siden den sikkert har mistet noen hestekrefter med Ärene og hvis jeg itillegg senket kompresjonen med tykkere toppakning, sÄ kanskje jeg hadde vÊrt oppe i 350-400 med 0,3 bar kanskje?

Driver Ă„ bygger opp en med helsmidd innmat, men det tar tid og penger sĂ„ var derfor jeg ville prĂžve med en anen org s38 jeg har og bare moderat turbotrykk, for Ă„ fĂ„ litt turbofĂžlelsen😊

Spennende 👍👍

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...