Sørlendingen Skrevet August 8, 2023 Skrevet August 8, 2023 Hei😊 Har en s38b36 spm jeg har lurt litt på å torbukonvertere. Er det noen som har erfaring på hvor mye orginal innmat tåler? Har sett endel eldre tråder om samme spørsmål, men håpte det fins mer erfaringer om denne motoren og turbo nå. Planen var å kjøre orginale stempler og råder, men montere en tykk mls pakning pg arp bolter for å få ned kompresjonen. Også montere datasprut selfølgelig. Har bare tenkt å kjøre en plass mellom 350 og 400 hk. Vil det være safe? Slik jeg skjønner det så er stemplene det svakeste punktet? Iforhold til turbo på s38
Skulebollen Skrevet August 9, 2023 Skrevet August 9, 2023 (endret) Anbefaler deg og forhøre deg på Bmw Turbo gruppen på facebook 😊 norsk gruppe med mye erfaring Endret August 9, 2023 av Skulebollen
Sørlendingen Skrevet August 18, 2023 Forfatter Skrevet August 18, 2023 På 9.8.2023 den 7.23, Skulebollen skrev: Anbefaler deg og forhøre deg på Bmw Turbo gruppen på facebook 😊 norsk gruppe med mye erfaring Før ta å sjekke ut den gruppen😊👍 sdhild99 reagerte på dette 1
KKME30 Skrevet August 18, 2023 Skrevet August 18, 2023 350-400hk så blir det nesten ikke ladetrykk på deg en gang😅😛 tror jonus bremsa 580 hjulhester på 0,9 på org motor for en del år siden. sveigis reagerte på dette 1
sdhild99 Skrevet August 18, 2023 Skrevet August 18, 2023 s38b36 har jo 315hk uten turbo så 350 er ikke stor økning 😊
Sørlendingen Skrevet August 21, 2023 Forfatter Skrevet August 21, 2023 På 18.8.2023 den 20.54, sdhild99 skrev: s38b36 har jo 315hk uten turbo så 350 er ikke stor økning 😊 Ja sant det. Men tenkte siden den sikkert har mistet noen hestekrefter med årene og hvis jeg itillegg senket kompresjonen med tykkere toppakning, så kanskje jeg hadde vært oppe i 350-400 med 0,3 bar kanskje? Driver å bygger opp en med helsmidd innmat, men det tar tid og penger så var derfor jeg ville prøve med en anen org s38 jeg har og bare moderat turbotrykk, for å få litt turbofølelsen😊 sdhild99 reagerte på dette 1
sdhild99 Skrevet August 23, 2023 Skrevet August 23, 2023 On 8/21/2023 at 7:13 PM, Sørlendingen said: Ja sant det. Men tenkte siden den sikkert har mistet noen hestekrefter med årene og hvis jeg itillegg senket kompresjonen med tykkere toppakning, så kanskje jeg hadde vært oppe i 350-400 med 0,3 bar kanskje? Driver å bygger opp en med helsmidd innmat, men det tar tid og penger så var derfor jeg ville prøve med en anen org s38 jeg har og bare moderat turbotrykk, for å få litt turbofølelsen😊 Spennende 👍👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå