Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊

Har en s38b36 spm jeg har lurt litt på å torbukonvertere. Er det noen som har erfaring på hvor mye orginal innmat tåler? Har sett endel eldre tråder om samme spørsmål, men håpte det fins mer erfaringer om denne motoren og turbo nå.

Planen var å kjøre orginale stempler og råder, men montere en tykk mls pakning pg arp bolter for å få ned kompresjonen. Også montere datasprut selfølgelig.

Har bare tenkt å kjøre en plass mellom 350 og 400 hk. Vil det være safe? 

Slik jeg skjønner det så er stemplene det svakeste punktet? Iforhold til turbo på s38

Skrevet (endret)

Anbefaler deg og forhøre deg på Bmw Turbo gruppen på facebook 😊 norsk gruppe med mye erfaring 

Endret av Skulebollen
  • 2 weeks later...
Skrevet
På 9.8.2023 den 7.23, Skulebollen skrev:

Anbefaler deg og forhøre deg på Bmw Turbo gruppen på facebook 😊 norsk gruppe med mye erfaring 

Før ta å sjekke ut den gruppen😊👍

Skrevet

350-400hk så blir det nesten ikke ladetrykk på deg en gang😅😛 tror jonus bremsa 580 hjulhester på 0,9 på org motor for en del år siden.

Skrevet
På 18.8.2023 den 20.54, sdhild99 skrev:

s38b36 har jo 315hk uten turbo så 350 er ikke stor økning 😊

Ja sant det. Men tenkte siden den sikkert har mistet noen hestekrefter med årene og hvis jeg itillegg senket kompresjonen med tykkere toppakning, så kanskje jeg hadde vært oppe i 350-400 med 0,3 bar kanskje?

Driver å bygger opp en med helsmidd innmat, men det tar tid og penger så var derfor jeg ville prøve med en anen org s38 jeg har og bare moderat turbotrykk, for å få litt turbofølelsen😊

Skrevet
On 8/21/2023 at 7:13 PM, Sørlendingen said:

Ja sant det. Men tenkte siden den sikkert har mistet noen hestekrefter med årene og hvis jeg itillegg senket kompresjonen med tykkere toppakning, så kanskje jeg hadde vært oppe i 350-400 med 0,3 bar kanskje?

Driver å bygger opp en med helsmidd innmat, men det tar tid og penger så var derfor jeg ville prøve med en anen org s38 jeg har og bare moderat turbotrykk, for å få litt turbofølelsen😊

Spennende 👍👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...