Gå til innhold

Feilkoder M54B25


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en armada av feilkoder på min 325. Side opp og side ned, men jeg mistenker at mye av dette henger sammen. 

For å nevne noen:

- E4 DME: Fuel Trim Bank 2, Permissible Range Exceeded

- E3 DMS: Fuel Trim Bank 1, ..................................................

- CB DME: Fuel Trim Bank 2, Control Limit

- CA DME: Fuel Trim Bank 1, ......................

- F2 DME: Misfire, Cyl 5

- F3 DME: Misfire, Cyl 6

- F1 DME: Misfire, Cyl 4

- EE DME: Misfire, Cyl 1

- F0 DME: Misfire, Cyl 3

- 7B DME: Activation, Map Cooling

Har andre feilkoder også, men mistenker at disse har andre feilkilder.

Har lest mye om dette på div. forum, og det er tydeligvis ikke ukjente feil. Forskjellen er at de jeg leser om har problemer med gangen på motor, kutter sylindre osv. Min går helt fint, merker ingenting ved kjøring, forhøyet forbruk osv. Det eneste jeg har opplevd, er at den kan kutte sylindre ved tomgangskjøring på varm motor. Gul motorlampe kommer og går. 

Er et fornuftig sted å begynne å lete etter vakum lekkasje? Håper på noen gode råd fra folket :)  

For ordensskyld, km. stand på bilen er 330.000.

 

Vh, Stig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være vakuumlekkasjer andre plasser, men pakninger på BMW bensin har det hett og dermed går de i stykker.

Du kan spraye med feks bremserense rundt om i motorrommet for å høre endring i turtall på motor, for å lokalisere lekkasjen. Men det er ikke bestandig lekkasjen er stor nok til å endre seg. Men dine feilkoder tenker jeg du har en litt større lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Det kan også være vakuumlekkasjer andre plasser, men pakninger på BMW bensin har det hett og dermed går de i stykker.

Du kan spraye med feks bremserense rundt om i motorrommet for å høre endring i turtall på motor, for å lokalisere lekkasjen. Men det er ikke bestandig lekkasjen er stor nok til å endre seg. Men dine feilkoder tenker jeg du har en litt større lekkasje.

Bremserens trikset var nytt for meg. Altså at du sprayer direkte mot pakninger/steder der det kan oppstå lekkasjer? 

Og en annen ting - er det ikke merkelig at jeg ikke har noen andre symptomer i daglig drift? Motor går og drar som den skal, ligger jevnt på forbruk, målt til 0,84 siste to mnd. med to langkjøringer og resten småkjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst!

Tja, det er kanskje litt rart. Men det er jo mulig at du har en mindre feil/vakuum lekkasje.

Men når du har nådd maks verdi for fueltrim på både kort og langsikt, så er det nok noe i feilkodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...