njej82 Skrevet September 6, 2023 Share Skrevet September 6, 2023 Er det noen her inne som kan hjelpe meg med et problen? Jeg sliter med at glima anlegget ikke blåser på bein og i ansikt. Men det blåser i spjelda som er til front vinduet å bak i bilen. Men så av og til virker ting som det skal fra første oppstart om morgenen, så om jeg stoppet å starter igjen blir alt defent igjen. Dette gjelde om jeg kjører i 2 timer eller bare har den i gang i 30sek. Dette er en 2007mod x5 E70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 6, 2023 Share Skrevet September 6, 2023 Har du testet auto og individuell? Lest av feilkoder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njej82 Skrevet September 6, 2023 Forfatter Share Skrevet September 6, 2023 Jepp har trykket og testet det meste på varmeaparatet. ja det er noen feilkoder 9stk faktisk Uten at jeg er mekaniker så tror jeg det er div klafmotorer, å tempsensorer. men det er så rat at de fungerer av og til. Legger ved bilder av feilkodene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Pussig at du har alle disse feilkoder. Det er svært uvanlig. Har det vært gjort noe med bilen? Skiftet airbager? Skiftet noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njej82 Skrevet September 7, 2023 Forfatter Share Skrevet September 7, 2023 Det vet jeg ikke, jeg kjøpte bilen i sommer. Regner ikke med at selleren hadde svart ærlig på det om jeg hadde spurt, han var en skikkelig luring.Men dette er en bil som er kjørt 295000km så det et da ikke umulig.men det han sa var at den hadde gått tom for strøm noen uker før jeg kjøpte den, kan hende han tullet det til når/om han brukte startkabler🫣 Den blåser heller ikke kaldt, det er et annet problem, skal ha den inn å sjekke for lekasje på systemet. Kansje det er med å lager problem. Jeg må nokk sette den inn å få sjekket problemet men håpet å finne ut av det selv for å spare noe penger🫣🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Det er litt knotete å sjekke om de motorene som du har feilmeldinger på, er OK eller ei. Men det jeg ser i ledningsnettet er at alle de motorene du har problemer med, er koblet i serie. Så du mangler alle sammen etter "Backpressure flap-motor". Så kan da ledningen være koblet av etter det? Men jeg kan ikke finne en felles nevner for alle feil, annet enn at noen har vært ute med dashbordet og skulle fikse noe og ikke helt hatt kontroll på hva de burde gjort. Det kan hende at alle enheter bare er defekt, rett og slett, men jeg finner det ekstremt usannsynlig at dette har skjedd naturlig. PTC feil er ikke sååå uvanlig og der må du sikkert skifte varmelementet. Jeg gjorde det samme selv på min på bil for 3 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njej82 Skrevet September 7, 2023 Forfatter Share Skrevet September 7, 2023 Ja jeg syntes også at det er rart at alle motorene er defekt. Men kan det være at det er en dårlig kontakt et sted siden noen ganger virker de, men bare frem til jeg stopper å starter bilen igjen, har også hendt at det har sluttet å virke når jeg kjører å her hvor jeg bor er det noe hompete veier. det høres veldig sansunlig ut det du sier at det er noen som har skrudd som ikke helt vet/husket hvordan de skulle sette det sammen igjen. Jeg ser hvertfall at noen har skrudd for det mangler litt skruer å dekslene på siden av dashbordet satt feil på oppdaget jeg når jeg kom hjem etter jeg hadde hentet bilen. vet du hvor denne backpressure flap motoren sitter, kansje kontakten på den sitter litt løst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Du har litt flaks. For denne sitter faktisk på viftehuset, under/bak hanskrommet. Det er del I01162. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njej82 Skrevet September 7, 2023 Forfatter Share Skrevet September 7, 2023 Nice🤓👍🏼 da skal jeg ut å sjekke dette etter jobb i morgen. Tusen takk for meget oppegående svar så krysser jeg fingrene for at jeg finner noe galt under der👍🏼 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 Desse snakkar sammen på LIN bus, enkeltleder digital dataoverføring. 1stk slik defekt sensor kan konke ut kommunikasjonen på heile bussen så eg ville prøvd å kobla fra en og en og sett om dei andre våkna til liv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njej82 Skrevet September 8, 2023 Forfatter Share Skrevet September 8, 2023 Nice to know👍🏼🤓 takk takk håper det er backpressure flap motoren såm det er noe galt med da, virker som at jeg må demontere mye av daschbordet for å komme til de andre🫣 jaja har en kjøpt et problem så må det fikses🤓 tar det som en erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njej82 Skrevet September 8, 2023 Forfatter Share Skrevet September 8, 2023 Da har dere funnet begynelsen på problemet👍🏼👍🏼 ny motor funker men ikke resten, kan kansje ha noe me at kontakten er dårlig?🤔hvordan kan jeg måle meg frem til det? Jeg er god på å skru men når det kommer til elektro er jeg noe blank🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet September 8, 2023 Share Skrevet September 8, 2023 (endret) Såpass ja, ikkje rart at detta ikkje virka! Grunnen til at dei andre har slått ut er at signalet går innom modulen og "snur" før det går vidare til neste. Så når det er så irra som det der så stoppar signalet opp. Du kan prøve med noko elektronikkrens, men det der ser faktisk så fælt ut at eg trur ikkje det er så enkelt å berge sånn heilt utan vidare. Det er jo kontaktflatene på innsida av kabelskoa som må gjerast friske igjen og der er det ikkje lett å komme til. Så enklaste løysinga er nok å få tak i en ny kontakt og stikkera eller skøyte inn kontakt med litt kabel frå ein huggebil. Faren her er at ledningane kan vere ganske grønne inniver i ledningsnettet desverre. Edit: om du vil prøve så kjøpte eg ei neglefil til eit tilsvarande prosjekt ein gang. Så slipte eg den både i bredde og tjukkelse slik at den tilsvarte pinnen som skal inni. Så er det berre å ta den forsiktig ut og inn nokre gongar i alle fire retningar og så sette kontakten inn med noko batteripolfett eller syrefri vaselin. Endret September 8, 2023 av TurboJens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njej82 Skrevet September 8, 2023 Forfatter Share Skrevet September 8, 2023 Jeg må bare si litt på her nå, jeg er mektig imponert over hvor seriøse og faglig dyktige folk som er i dette forumet, ikke altid det er sånn. ja jeg skal lure meg inn i sminkeskapet til regjeringen her hjemme å stikke av med en av de mange neilefilene hennes. Så skal jeg prøve filtrikset før jeg eventuelt kjører til nærmeste blilhugger å klipper noe ledningsnett der👍🏼 igjen tusen takk for meget gode tips👍🏼👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet September 8, 2023 Share Skrevet September 8, 2023 Mykje dyktige folk her, eg er ein amatør når det kjem til BMW men lærer stadig. Og ja, dette er ein mykje bedre plass enn andre SoMe der det er stort sett berre drittslenging, feilinformasjon og folk som svarar på heilt andre ting enn spørsmålet. Og så er det umulig å finne igjen informasjon ex. på Facebook. Ja, og så bør du jo finne ut kvifor det er fuktig der. Viss ikkje så kjøper du deg berre litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå