Gå til innhold

BMW X3 Varsellys for bremser og 4x4 lyser

Lunis
 Share

Anbefalte innlegg

Har en X3 2008 mod E83 2.0D der det gule varsellys for bremser, ABS og 4x4 lyser, i tillegg 4x4 koblet seg ut og bremselyset lyser konstant. 

Har kjørt diagnose på dette og får opp flere feil meldinger; ECM/ECU 4083 DDE, 4A32 DDE, 43F2 DDE, 452A DDE, 4A74 LIN/BSD og 4A79 LIN/BSD i tillegg til EGS 51AE og VTG 50C4 og DSC 5E60. 

Regner med at noen av feil koden er følge feil. 

Har sjekket akturator for overførings kasse og den virker ok og tannhjulene er ok både utvending og innvending etter jeg hadde google potensiell årsaker. 

Er det noe som har vært bort i samme problem? Har prøvd å slette feil kodene, men det virker som dette er et fysisk problem.  Er det ECM/ECU'en som er problemet eller en eller annen styre enhet som kan skape problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt ikke så enkle feilkoder du kommer med heller, for de er åpenbart lite kjent på google.

Selv om jeg googler alle feilkoder, så får jeg ikke så mye treff på alle sammen. Men jeg fant uansett ikke noen av de feilkodene til å være relevante for ABS feil.

Du har noen koder på bremslys bryter, eletrisk varmer, gløderelè, DPF maks levetid og kommunikasjon mot gløderelè.

Kan du lese av live data på rotasjon på hjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg skrev at ABS varsellyset lyste, dette er ikke korrekt, beklager dette. Jeg har brukt en feilkodeleser fra Biltema.  Under en av koden som kommer sier beskriveslen noen om bremselysbryter fra ECM.

Endret av Lunis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kommer nok ikke så mye videre her tror jeg.

Det er for vanskelig å forstå mer av problemet ditt uten å feilsøke mer. Evt ha en annen type diagnose mulighet.

Kan du se hastighet på bilen i speedometer? 

Fungerer xdrive? Hvis ikke, kan du kontrollere om sikringer er gåen? Se etter ledningsbrudd?

Bremselysbryter kan være defekt, eller ledningsbrudd. Det er vel derfor de lyser hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakmedlingene! 

Skal begynne å se etter ledningsbrudd og sjekke sikringene. 

Speedometert funger helt ok. Var å kjøpte ny lysbryter å sjekket i går siden dette ikke koster all verden, ingen forandring. 

Endret av Lunis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...