Gå til innhold

Er dette rimelig kjøp? Av F31 diesel


Ning
 Share

Anbefalte innlegg

Hei sånn! Jeg vurderer å kjøpe meg en F31 diesel som har gått 180.000km for 150.000kr er det noe å si hvis den er gått nesten 200.000 ? Er dette rimelig kjøp eller ikke? Er det ting som man må være obs på som feilen på bilen osv? 

NB: Jeg vet ikke om det er riktig at jeg poste den her. 

Mvh Ning😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2L diesel frem til 2015 er litt så som så. Obs på registerkjede som er en svakhet på disse, se om det er utbedret iallefall. Den er gått såpass at neste som står for tur ofte er turbo, hvis den ikke allerede er byttet. Jeg mener at der sies at det ofte er feil med dieselpumpe og EGR, men jeg har ikke kunnskap nok der til å uttale meg. Ellers er det fine og gode biler. Bilen du linker til har det du trenger, man kan pirke på felger og navi business, men det spørs hva du selv bryr deg om. Prisen synes jeg var høy, men det er kanskje der de ligger?

Har du vurdert 1-serie? Da får du nyere til samme pris og ny og mer solid motor.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=321766959

For eksempel uten å ha studert annonen nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

2L diesel frem til 2015 er litt så som så. Obs på registerkjede som er en svakhet på disse, se om det er utbedret iallefall. Den er gått såpass at neste som står for tur ofte er turbo, hvis den ikke allerede er byttet. Jeg mener at der sies at det ofte er feil med dieselpumpe og EGR, men jeg har ikke kunnskap nok der til å uttale meg. Ellers er det fine og gode biler. Bilen du linker til har det du trenger, man kan pirke på felger og navi business, men det spørs hva du selv bryr deg om. Prisen synes jeg var høy, men det er kanskje der de ligger?

Har du vurdert 1-serie? Da får du nyere til samme pris og ny og mer solid motor.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=321766959

For eksempel uten å ha studert annonen nøye.

Hmm.. en 1 serie er litt som liten bil ^^'' tenkte på en 3 serie stasjonsvogn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte 3 serie stasjonsvong, men fant ut at i det daglige var mer bakseteplass mer viktig en maks bagasjeromsplass. - da ble det GT modellen.

 

Du kan kanskje klare å prute ned litt noen av de som har ligget lenge nærme det som den kandidaten du har nevnt i post over?

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.749.2000529&sort=PRICE_ASC

 

Ser blant annet 1 med "ny" moter og en som ikke har kjørt like langt som din til noen få 10 000 lapper mer ( som du kanskje kan få pruta ned litt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...