Gå til innhold

E60 m47 Rar lyd kommer fra dashen.


Sebastian Jonassen
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå trykk testet systemet og fulgt alt av kjøle rør for å se om jeg kunne se antydning til lekkasje.  Har ventet i 10 min og trykke synker ikke under 20bar. Virker som alt er tett.

Tenkte jeg skulle prøve å kjøre vann igjennom varme registret, ved å koble av «input» og output» rørene for så å kjøre vann i gjennom. Det kan nokk avsløre om varme reg er tett eller ikke tenker jeg.🤔

IMG_1406.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Sebastian Jonassen said:

Har nå trykk testet systemet og fulgt alt av kjøle rør for å se om jeg kunne se antydning til lekkasje.  Har ventet i 10 min og trykke synker ikke under 20bar. Virker som alt er tett.

Tenkte jeg skulle prøve å kjøre vann igjennom varme registret, ved å koble av «input» og output» rørene for så å kjøre vann i gjennom. Det kan nokk avsløre om varme reg er tett eller ikke tenker jeg.🤔

IMG_1406.jpeg

Så nå klør jeg meg veldig i hode….😤

Kjørte nettopp vann inn i varme reg via «input og output» slangene. Satte vann krana på full guffe, og vann tykket er like sterk når det entrer varme reg som det forlater det. Klarte heller ikke å se om det var shit som kom ut.

Da må «MÅ» det jo bare være luft som jeg ikke får lufta ut av det helvetes varme reg??

IMG_1407.thumb.jpeg.5f0bed6e7fccdfe6a57716de6addd5c4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 psi eller ca. 1,4 bar er max systemtrykk, så om det ikke lekker da skal det være tett. (derfor det står 140 på lokket til kjølebeholder, 140 kPa = 1,4 bar).

Vanskelig å si, men det kan hende at du har noe skade/deformasjon i varmeregisteret som forårsaker lyden eller at noe annet forplanter seg når ventilen går opp? Kan du kjøre vann inn sakte og høre på innsiden om du får samme lyd?

Prøv dette her: koble alt opp og luft systemet, så venter du til det kommer varme på innsiden og motoren er driftsvarm. Så klemmer du over slangene til varmeregister med en egnet tang (i stedet for å styre dette med ventil/klimapanel). Hvis lyden er der fortsatt og du ikke har noe strøm gjennom varmeregisteret så kommer det fra et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...