Gå til innhold

X3 F25 2016 - Ingen akustisk varsling


christianlv
 Share

Anbefalte innlegg

Får ingen lyd fra bilen. Verken ryggesensor eller DAB gir lyd og jeg får ikke koblet til mobilen med bluetooth. Feilmeldingen "ingen akustisk varsling" står på skjermen når jeg starter.
Jeg ser på nettet at noen bruker en "loop kobling" for å koble ut diverse enheter for å feilsøke. Er det riktig fremgangsmåte eller må jeg få tak i et diagnoseverktøy?
Mener på det er NBT jeg har.
Siden det ofte er slik at systemet kan gå i "vranglås" pga følgefeil kan jeg nevne at jeg nylig byttet til nye hjul som mangler lufttrykksensor og bilen maser svært mye om dette. Tenker å ettermontere dette når jeg finner ut hva som trengs og noen som kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten uansett ha et diagnoseverktøy om du skal feilsøke slikt. Hvis du allerede har en feilmelding i dash så ligger det trolig en enda mer detaljert feilkode i systemet. Loopkobling for å koble ut er riktig, MOST-bussen (fiberoptisk) går en "runde" via alle modulene som har MOST og hvis en av disse ikke videresender signalet så rakner det for alle. Det er dog ikke automatisk gitt at feilen ligger der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...