Gå til innhold

530d starter ikke

axl
 Share

Anbefalte innlegg

2008 e60 530d starter ikke.

Bilen stoppet avogtil, men gikk å starte etter en stund.

Fikk feilkode på dyse syl 3 hver gang den stoppet.

Bilen stod ett par par uker når jeg byttet den dysen. Skulle kjøre lufterutine etterpå, forpumpe sirkulerte diesel i 3 min og skulle starte motoren men da gikk motoren sakte rundt var nesten tomt batteri. Ladet batteri noen dager senere, men måtte bytte starter også. 

Motoren snurret bra da, men startet ikke. Feilkode ews synk. Synkroniserte ews og dde men starter forsatt ikke uten feilkoder.

Kommer diesel frem mot motor, men nett så vidt det pipler ut litt diesel visst en løser ett dyserør. 

Railtrykk på diagnose viser konstant 4,3 bar hele tiden uansett om forpumpe går, kjiddner motoren, og selv visst en løser ett dyserør som da skulle sluppet ut trykket i rail.

Har fått en feilkode på changeover rail-pressurecontrol.

Noen som har vært borti dette? Er det ventilen i høytrykkspumpa som er stengt og ikke tar inn diesel? Og hvorfor viser railtykket 4,3 bar uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke kjøre den manuelt på diagnose. Mener jeg målte 8,5 volt på den. Har ikke fått sjekket hva det skal være på den om det skal være 12v eller om det er variabelt styrt av dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke lese om den er 5v eller 12v. Antar 12v og den er pvm kontrollert. Så da kan det bli vanskelig å måle.

Slik jeg forstod det så brukes trykkventilen til oppstart og under 19 grader. Så det betyr at ventilen på pumpa ikke brukes, for det er mengde regulering og den skal stå åpen.

Det er trykkventilen på rail som er med under oppstart og andre scenarier. Så da burde mengdeventilen på pumpa være stengt uten strøm, og åpen med 12v. Men jeg er usikker her.

Ditt beste håp er å måle ohm på både mengde og trykk ventil og se hva de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...