Gå til innhold

Hjelp med CIC på en E87


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpt en E87 hvor det har vært CIC tidligere men forrige eier har satt inn uoriginal spiller. Tenkte jeg nå skulle få ordnet dette tilbake, men trenger litt hjelp med kabling. Noen som har peiling og vil hjelpe?

IMG_0509.jpeg

IMG_0510.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, t06afre skrev:

Vet du hva slags spiller det var der før. Er det noe som tyder på at kabler har vært kuttet?

Var en kenwood spiller der tidligere, ligger noen strømtyver koblet til bak der blant annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skaffet det originale utstyret? Da burde kablingen gå greit, i alle fall foran. Så vidt jeg kan se skal den svarte, lille dobbeltkontakten plugges inn i den store QuadLock-kontakten, som du så plugger i den originale spilleren. Resterende plugger har fargekode, så du finner ut av det.

Bak ser det mer kaotisk ut. Kan ha vært en tredjeparts, ekstern forsterker montert?

 

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan finne manualene for det gamle utstyret på nettet (google). Da kan du enkelt reversere det som er gjort. Det på bilde nr2 ser ut som en COMBOX. retrofit. COMBOX er en BMW oppdatering for blant annet USB og bluetooth media streaming i biler med CIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2023 den 1.03, Lysken skrev:

Har du skaffet det originale utstyret? Da burde kablingen gå greit, i alle fall foran. Så vidt jeg kan se skal den svarte, lille dobbeltkontakten plugges inn i den store QuadLock-kontakten, som du så plugger i den originale spilleren. Resterende plugger har fargekode, så du finner ut av det.

Bak ser det mer kaotisk ut. Kan ha vært en tredjeparts, ekstern forsterker montert?

 

Har kun skjerm, Headunit og kontroller.. mangler ledningsnett.. noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket ledningsnett mangler du egentlig? CIC bruker samme kontakt som vanlig CD-spiller (altså den som er avbildet inni der), bare med noen få ledninger til skjerm og iDrive-kontroller i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, awt skrev:

Hvilket ledningsnett mangler du egentlig? CIC bruker samme kontakt som vanlig CD-spiller (altså den som er avbildet inni der), bare med noen få ledninger til skjerm og iDrive-kontroller i tillegg.

Mangler strøm til skjerm, og ledning til iDrive… Skulle gjerne hatt steg for steg, med delenummer på hva jeg skal gjøre med pins fra skjerm og kontroller… det er tidligere brukt strømtyver og dårlige tvistkoblinger bak der, så en del av ledningene begynner å bli ganske kort

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, EmilR skrev:

Mangler strøm til skjerm, og ledning til iDrive… Skulle gjerne hatt steg for steg, med delenummer på hva jeg skal gjøre med pins fra skjerm og kontroller… det er tidligere brukt strømtyver og dårlige tvistkoblinger bak der, så en del av ledningene begynner å bli ganske kort

 

Det var derfor jeg spurte om du har noe info om det Kenwood systemet du kommer langt med å google serienummer som et eksempel. Det ville være til stor hjelp for å nøste opp hva som er gjort og rette opp ungangen. Så klart hvis du ikke har det gamle systemet blir det litt vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EmilR skrev:

Mangler strøm til skjerm, og ledning til iDrive… Skulle gjerne hatt steg for steg, med delenummer på hva jeg skal gjøre med pins fra skjerm og kontroller… det er tidligere brukt strømtyver og dårlige tvistkoblinger bak der, så en del av ledningene begynner å bli ganske kort

Sikker på de ikke ligger gjemt inni der et sted?

Ser ikke for meg at noen har tatt seg bryet med å fjerne originale ledninger som uansett ikke er i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...