Gå til innhold

N47 små fusking og periodisk kjølevæske lekasje


Fredrik93
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en BMW N47 118d 2008 i starten av desember og har merket noen ting siden da..

Bilen glødet ikke og slet virkelig med å starte, dette satset jeg på var gløderelen etter noen google/youtube søk og fikk byttet den, det løste problemet.


Men jeg har også lagt merke til at ved flere ganger så har bilen lekket store mengder med kjølevæske (dette er periodisk) og vil gi meg varsel på dette ved oppstart, vet etterfylling så tar det en stund før den lekker igjen som regel.
Også merket at bilen små fusker/lugger ved rolig kjøring (ikke ved pådrag) noen ganger (kanskje 2/10 ganger jeg kjører til/fra jobb - 25km), dette kan vare alt ifra 5 sekunder til 1 minutt - hjelper som regel ved omstart av bilen.

Jeg leser at EGR kan ha noe med begge tingene å gjøre, eller har noen noe kjennskap/erfaring med dette?
Dessverre så har jeg ingen erfaring med skruing av bil, men prøver meg gjerne frem.

Motoren ble byttet i 2013 og har gått ca 115000.

Endret av Fredrik93
la til type motor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Kvasi said:

Det er massiv tilbakekalling på EGR pga lekkasje i kjøleren så du kan jo starte med å ringe BMW og spørre om det gjelder din bil også.

Hei og takk for svar! :)

Hvor kan jeg eventuelt finne informasjon om tilbakekalling, og om dette kan ramme min bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Krisfje said:

https://www.bmw.co.uk/en/footer/quick-links/bmw-vehicle-recalls.html

 

Legg inn VIN her så får du det evt. opp.

Takk takk! :)

Det var "dessverre" ingen tilbakekalling på min, så ser ut som at dette er noe jeg har nødt til å feilsøke.

Syntes dog at det er merkelig med "periodisk" lekasje av kjølevæske, burde det ikke lekke "hele tiden" hvis det først lekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...