Gå til innhold

Dør skadet av vind


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg åpnet bildøra i sta, og den ble tatt av et vindkast såpass godt at den ble revet ut av hendene mine og ble ganske fort åpnet til max posisjon ganske kraftig.

Etter dette vil ikke døra lukke seg uten at man gir et ekstra dytt, er det noen som har tips på hvordan man fikser dette selv? Eventuelt hva man kan forvente å betale på verksted.

Bilen det gjelder er en 225xe

 

 

Endret av e39mikkel
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Otis said:

Se om det er høydeforskjell på døra mot dørkroken/feste.

Det ser ut som det er det. Når jeg sammenlignet den aktuelle døren og døren som ikke hadde noe problem ser det ut til at lukkemekanismen på den skadde døren tar i festet på chassi

Snapchat-967981647.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Otis said:

Da må døra jekkes litt opp på den skadede siden. Mulig skifte den foringen på hengsel.

Hvordan går man frem til å gjøre det? Er det ikke mulig å bytte selve låsekassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Otis said:

Men er det den delen du har markert i rødt som stikker opp på den døra som ble tatt av vinden?

Ja, det er den delen. Hørte med en kamerat som er mekaniker og han mente den kunne stikke opp sånn fordi at jeg ikke hadde åpnet døren 100% og dermed var i "halv lås".

Jeg skal se om jeg får tvunget låsekassen litt ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, e39mikkel said:

Ja, det er den delen. Hørte med en kamerat som er mekaniker og han mente den kunne stikke opp sånn fordi at jeg ikke hadde åpnet døren 100% og dermed var i "halv lås".

Jeg skal se om jeg får tvunget låsekassen litt ned

Oppdatering: jeg fikk tvunget låsekassen litt ned så døren lukker seg litt lettere nå, men ikke perfekt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...