Mons1 Skrevet Februar 19 Share Skrevet Februar 19 F45 225xe har en B38 3syl 1,5liter turbo-bensin. Den er vist ganske lik B48, men bare en syl mindre. En svakhet med alle disse motorer med GDI (Gaz Direct Injection) er kabon i innsuget ved ventilene. Et problem som har eksistert siden N54. Men er det noen enkel måte å sjekke hvor mye karbon som er bygget opp uten å ta av innsuget? Jeg mistenker ikke at jeg har noe problem med min som har gått knapt 100tusen km. Bensinmotoren er jo gått mye mindre pga el-kjøring, men jeg tenker langsiktig. Er det ellers noen svakheter med B38? B48 sies å være relativ solid. B48 tunes opp til over 500hk, som er mye for en 4syl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 19 Share Skrevet Februar 19 Det jeg har opplevd på samme motor er defekt reimhjul på veivaksel, defekt tankutluftingsventil, oljelekkasje fra oljefilterhus og forbruk av kjølevæske. Ganske standard feil egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå