rashid Skrevet Mars 12 Share Skrevet Mars 12 Hei, ville bare melde og høre deres synspunkt på problemstillingen som jeg har med min E30 318 skiftet til E46 S54b32 motor godkjent. Motor og vanos overhalet og jeg kjørte den fra verkstedet hjem ca en time, da fungerte motoren normalt på turtall, og når jeg gasset så hadde motoren kraft, men den kvelte seg på lav turtal og slo av hvis jeg slippet gass pedalen. Da vi kom frem så koblet vi diagnose apparat og fjernet alle feil meldingene, og der plutselig begynte feilen å skje, når man startet motoren så fikk den ikke noe kraft mer, den bare kjørte som om den var på nødmodus. Og siden ta har vi ikke fått feilen til å gå vekk. Men gikk på tomgang plutselig. Gjort utbedringer: -Skiftet diff.sperre kardang (Mulig Feil utveksling på nye?) -ny luftfilter sensor -ny gasspjeld sensor oppe olje/ bensin filter(orginal ifra318i), coil og tennplugger(ble fort sotet igjen) -den trekker ikke falsk luft -Vanos lager ikke typisk deffekt lyd -tatt full service -tatt bort startsperre for ecu feil Se på Diagnose som er igjen Noe tanker på hva burde gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 12 Share Skrevet Mars 12 Ser ut som helt vanlige feil med S54 som er kasta oppi E30. Hvis den sviver på tomgang så kan du jo kjøre en vanos test i ISTA. Da får du i alle fall svar på om vanos og timing er i orden. 43: Mangler vel signal fra utgående temp sensor på radiator. 44: Mangler signal fra oljenivå sensor. 66: Har vel fjenet EWS fra DME da du sikkert har en Alpha-N software. 132: Du har sikkert ikke MK60 montert. 133: Du sikkert ikke rattvinkelsesor montert. 134: Du har sikkert ikke E46M3 instrument. 137: Du har mangler en "ventil" som sitter på vacuum på bkf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rashid Skrevet Mars 12 Forfatter Share Skrevet Mars 12 Motoren har egentlig vært oppi og kjørt 30.000km, før den fikk veivaksel og råde problem. Da ble den overhalet. Så alle de feilene du nevnet, har de vært der før motor ble tatt ut eller etter at motor ble settet inn igjen tro. Må alle punktene fikses, for å få en normal kjøring. Vet du om noen som er flinke på det nær Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 12 Share Skrevet Mars 12 1 time siden, rashid skrev: Motoren har egentlig vært oppi og kjørt 30.000km, før den fikk veivaksel og råde problem. Da ble den overhalet. Så alle de feilene du nevnet, har de vært der før motor ble tatt ut eller etter at motor ble settet inn igjen tro. Må alle punktene fikses, for å få en normal kjøring. Vet du om noen som er flinke på det nær Oslo De feilene skal ikke ha noe med at motoren går i "nødmodus". Litt usikker på den oljenivå føleren, men mener at de ikke skal ha noe å bety. Som jeg skrev. Få sjekket vanos men vanos test i ISTA og eventuelt prøv med en annen DME hvis du har muligheten for det. Kan ha skjedd noe med software når du har fjernet EWS. Hvor mye er gjort i software i DME? Utveksling på diff har ikke noe å bety. Det skjønner ikke DME når ikke du har MK60 abs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rashid Skrevet Mars 12 Forfatter Share Skrevet Mars 12 Motoren har egentlig vært oppi og kjørt 30.000km, før den fikk veivaksel og råde problem. Da ble den overhalet. Så alle de feilene du nevnet, har de vært der før motor ble tatt ut eller etter at motor ble settet inn igjen tro. Må alle punktene fikses, for å få en normal kjøring. Vet du om noen som er flinke på det nær Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rashid Skrevet Mars 12 Forfatter Share Skrevet Mars 12 Ok skjønner... Vet du om noen nærmere Oslo som er flinke på fikse dette, som har ISTA tilgang også skjønner det andre med kontakt mangler.. Alf lie? Hvor mange av de er nødvendig of fikses Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 13 Share Skrevet Mars 13 Kjenner dessverre ikke noen i det området som driver med slike biler lenger.😞 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rashid Skrevet Mars 13 Forfatter Share Skrevet Mars 13 Sjekket med verkstedet Vanos er riktig. Tror du alle signaler som mangler må fikses? Siden motor har før overhaling fungert, og da med samme Ecu Innstillinger. EWS og MK60 abs er vel bevist fjernet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 13 Share Skrevet Mars 13 4 timer siden, rashid skrev: Sjekket med verkstedet Vanos er riktig. Tror du alle signaler som mangler må fikses? Siden motor har før overhaling fungert, og da med samme Ecu Innstillinger. EWS og MK60 abs er vel bevist fjernet Hvis den er koblet opp på helt samme måte som før overhaling så skal det ikke ha noe å bety. Du kan jo sjekke ut den radiator temp. Hvis den er på utløpet så skal det ikke ha noe å bety. Kan ikke se hele teksten på bildet ditt. Hvis alt er ok elektrisk så må du gå på hardware. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rashid Skrevet Mars 14 Forfatter Share Skrevet Mars 14 Ok takk for gode råd, du må ha bygget om slik motor før... ECU har det vært snakk om å flushe, eller bytte til ny. Blir det ikke mye jobb da med og tilpasse den på nytt, hva er best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mars 14 Share Skrevet Mars 14 "Treng" ein MK60 når ein set S54 i E30 @Øyvind L.? Skal skifta motor i E30'en etterkvart og ser etter alt av synspunkt frå folk som har montert S54 i E30 (solenge enkelte frå Karmøy ikkje har vore involvert 😂) Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 14 Share Skrevet Mars 14 (endret) 9 timer siden, RF91 skrev: "Treng" ein MK60 når ein set S54 i E30 @Øyvind L.? Skal skifta motor i E30'en etterkvart og ser etter alt av synspunkt frå folk som har montert S54 i E30 (solenge enkelte frå Karmøy ikkje har vore involvert 😂) Man trenger ikke MK60 i E30 når man setter i S54. Det går helt fint uten. 99% av E30 med S54 går uten MK60, men det er absolutt å anbefale. Men det er mye mer arbeid å sette i MK60. Må ha en delebil eller dele ledningsnett. Alt som kommer fra eller har kommet fra Karmøy kan være veldig smart å styre unna. Endret Mars 14 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 14 Share Skrevet Mars 14 13 timer siden, rashid skrev: Ok takk for gode råd, du må ha bygget om slik motor før... ECU har det vært snakk om å flushe, eller bytte til ny. Blir det ikke mye jobb da med og tilpasse den på nytt, hva er best Så lenge DME er uten EWS så trenger du ikke gjøre endringer for å teste en annen DME. Du vil bare få en del feilkoder. Må selvfølgelig være til manuell gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rashid Skrevet Mars 23 Forfatter Share Skrevet Mars 23 Kommet noe videre sjekket vanos med ISTA var bra, måtte bytte radiator.. Virker som at elektronik ikke er blitt riktig montert, etter at motor ble satt inn igjen etter overhaling. Mange ledninger under rattet, mulig må gjøres noe om der. Men vi prøver å jobbe videre ut ifra feilkoder Den starter bra, men går høyt på tomgang. Motorkraften er noe tilbake Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rashid Skrevet April 11 Forfatter Share Skrevet April 11 Hei, gjort flere grep mistenker at den trekker falsk luft. Se på den siste 137 mangler ventil for vaccum? Kan det være årsaken til resten av feilkodene Startsperre og Abs er tatt bort bevist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå