Gå til innhold

hæ? avlesing av nøkkel - aldri hørt om


---
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver å kommunisere med verkstedet i forkant av time, hva som kanskje bør gjøres, og ikke gjøres.
Bilen begynner å bli gammel, så det er ønskelig å bruke minimalt med penger og verkstedstid. 
Har prøvd å forklare. Har oversendt tidligere diagnostisering, og forklarer bilen maser om service (bremser).
En dame svarer bare tilbake at nøkkelen må avleses, så de vet hva de skal gjøre?
Har aldri hørt om.

Har 1 serie 2011.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har en nøkkelholder, så di stapper nøkkelen din nedi og leser ut servicehistorikk?😅 rart di ikke bare kan sjekke det med regnr om det stemmer😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Larssoyl skrev:

Tror de har en nøkkelholder, så di stapper nøkkelen din nedi og leser ut servicehistorikk?😅 rart di ikke bare kan sjekke det med regnr om det stemmer😂

jeg kan ikke noe om dette, rart om jeg må innom verksted før jeg har time, for at de skal lese av nøkkel. Forstår ingen ting....
Har da aldri måttet gjøre noe slikt før.
Har time i morgen, og føler nå den timen er helt uforberedt, og hele poenget var å prøve å få den timen effektivisert.
Virker som at de kanskje ikke leser hva jeg skriver til dem da...

Kanskje jeg bare burde avlyse timen nå, siden verkstedet tydeligvis ikke er forberedt?

 

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes servicehistorikk i nøkkel på nyere biler, men du har vel E-chassi? 1. gen 1-serie? Disse har nok ikke det.

Var vel kanskje ikke et verksted med spisskompetanse på bmw du fant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, E.C. skrev:

Finnes servicehistorikk i nøkkel på nyere biler, men du har vel E-chassi? 1. gen 1-serie? Disse har nok ikke det.

Var vel kanskje ikke et verksted med spisskompetanse på bmw du fant?

Mye mulig jeg er på tynn is her, men en mener de gjorde dette med en kamerat sin e90 uten navi for mange år siden. Husker jeg ble skikkelig imponert når de la nøkkelen i en sånn beholder for å sjekke service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, E.C. skrev:

Finnes servicehistorikk i nøkkel på nyere biler, men du har vel E-chassi? 1. gen 1-serie? Disse har nok ikke det.

Var vel kanskje ikke et verksted med spisskompetanse på bmw du fant?

Bilia- men ikke en mekaniker som svarte på  henvendelse...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje de har det fra e8x-e9x da?

Trådstarter er vel uansett ikke ute etter å ta all serviceetterslep så det spørs om det er noe særlig av verdi å lese ut status fra nøkkelen da. 

Bør vel heller dra innom og forklare tanken med videre eierskap og få en konkret vurdering om f.eks. noe på bremser burde gjøres eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tennbrikket skrev:

Mye mulig jeg er på tynn is her, men en mener de gjorde dette med en kamerat sin e90 uten navi for mange år siden. Husker jeg ble skikkelig imponert når de la nøkkelen i en sånn beholder for å sjekke service.

Ligger ikke dette i systemet hos dem på bilnummer? Eller er det annen service de ønsker å hente ut, i fra andre verksteder bilen har vært på i det siste? 
Jeg forstår ingenting. Har ikke peiling på bil, overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
4 minutter siden, E.C. skrev:

Hmm, kanskje de har det fra e8x-e9x da?

Trådstarter er vel uansett ikke ute etter å ta all serviceetterslep så det spørs om det er noe særlig av verdi å lese ut status fra nøkkelen da. 

Bør vel heller dra innom og forklare tanken med videre eierskap og få en konkret vurdering om f.eks. noe på bremser burde gjøres eller ikke.

Har prøvd i en uke å henvende meg per e-post for å forklare og få det videreformidlet til mekanikerne.... Litt viktig å få en effektiv servictime, siden det allerede foreligger to diagnostiseringe på det samme, i fra dette verkstedet og også et annet. Registerkjedekanal og kjedet er skiftet, likevel kommer masse feilmeldinger på diagnose, og bilen havner noen ganger i nødmodus. Mistenker noe ikke er nullstilt. (kanal og kjede ble skiftet på ikke-merkeverksted.) Gidder ikke å betale for ny diagnose, og hel masse styr for dette. Ønsker å få fikset bremser i morgen (som bilen selv sier den trenger service på) og sjekk på diagnose samme time, en vurdering av hva som gjør at bilen går i nødmodus, og ved en anledning ristet bananas. Ikke interesserti  unødvendig tidsforbruk på denne gamle bilen nå, og har jo allerede betalt dem for tidligere dianose, som i ettertid er bekreftet hos annet verksted,som også kjørte diagnose og som ble betalt for der.

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, --- said:

Ligger ikke dette i systemet hos dem på bilnummer? Eller er det annen service de ønsker å hente ut, i fra andre verksteder bilen har vært på i det siste? 
Jeg forstår ingenting. Har ikke peiling på bil, overhodet.

Din bil har digitalt servicehefte som ikke er synkronisert mot noe nettverk, så de vet faktisk ikke hvordan du ligger an mtp. service. En nyere bil fra BMW med service foretatt kun hos autoriserte servicepartnere ville nok kunne ha sjekket opp via regnummer om du henvendte deg til et slikt autorisert verksted. Her må du nok innom med nøkkel/bil, men ring de gjerne og beskriv problemet.

Bilen vil heller ikke riste plutselig fordi noe ikke er nullstilt, så du har trolig noe feil på drivverket fortsatt som slår ut i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
10 minutter siden, E.C. skrev:

Din bil har digitalt servicehefte som ikke er synkronisert mot noe nettverk, så de vet faktisk ikke hvordan du ligger an mtp. service. En nyere bil fra BMW med service foretatt kun hos autoriserte servicepartnere ville nok kunne ha sjekket opp via regnummer om du henvendte deg til et slikt autorisert verksted. Her må du nok innom med nøkkel/bil, men ring de gjerne og beskriv problemet.

Bilen vil heller ikke riste plutselig fordi noe ikke er nullstilt, så du har trolig noe feil på drivverket fortsatt som slår ut i ny og ne.

takk, det var det jeg tenkte også, derfor har jeg kontaktet merkeverkstedet i forkant og forklart grundig hva som har skjedd siden sist bilen var hos dem. Men jeg får visst bare beskjed om å levere nøkkel, noe sent å få vite om det nå dagen før. Om det er mye fuss med den utlesningen, burde jeg kanskje flytte timen? Dersom verkstedet trenger å være mer forberedt, med tanke på at jeg ønsker et effektivt verkstedsbesøk kostnadsmessig, og at mest mulig blir gjort? (Som å få fikset de bremsene, og få avklart om jeg bare kan kjøre videre med de andre feilene.  Eventuelt finne ut hvorfor den går i nødmodus. Bilen er jo gammel nå og synger på siste verset. Begrenset betalingsvillighet på den nå, og mye er investert i den siste tid).

Jeg kan ikke bil , hva menes med drivverket, med tanke på den ristingen jeg opplevde en gang (nedbremsing i rundkjøring, bilen begynte å riste infernalsk. Jeg restartet, og slet litt med å få start på den igjen. Noen her inne antydet registerkjedet,men det er altså byttet, sammen med kanal, hos ikke-merke-verksted, kan det ha vært utført dårlig arbeide)? Snapdrive nevnte også noe med registerkjedet da jeg fremstilte problemstilling, og ba meg ta dette med merkeverksted for riktig verktøy. Kan det være det fremdeles er noe feil med kanal og kjede? Er det det du mener med drivverket?

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, drivverket blir alt fra motoren og fram til hjula som driver bilen framover.

Tror ikke de blir noe bedre forberedt om du flytter timen, men det er sikkert en fordel at du er tilgjengelig for spørsmål etter levering angående hva som skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...