F11xdrive Skrevet Mai 1 Share Skrevet Mai 1 Hei! Har en F11 530 Xdrive, gått 165k,har vært eier siden bilen var ny. Rygget i dag mot bakk med henger ca 1200 kg, syntes kanskje den sluret litt mye,var ikke noe problem, aldri rygget med tung last mot bakk så vetikke om der var bare innbilling. Aldri vært noe problem med kasse ellers. Virker ikke som den "kobler"til like hardt i revers, noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 1 Share Skrevet Mai 1 1 time siden, F11xdrive skrev: Hei! Har en F11 530 Xdrive, gått 165k,har vært eier siden bilen var ny. Rygget i dag mot bakk med henger ca 1200 kg, syntes kanskje den sluret litt mye,var ikke noe problem, aldri rygget med tung last mot bakk så vetikke om der var bare innbilling. Aldri vært noe problem med kasse ellers. Virker ikke som den "kobler"til like hardt i revers, noen som har opplevd lignende? når du rygger så går den nok kun på konverterdrift tenker jeg for å spare kløtsjene, så lenge oljen for kjøling så går nok det bra. 8hp70 går i lockup i alle gir i fremover så derfor føles det mye bedre, men når du ikke har lavserie kan det være like greit at den går på konverterdrift i revers. vist du føler for dålig samvittighet likevell så kan du jo alltids ta en oljeservice på girkassen, dette er anbefalt ved rundt 80k km fra zf selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Mai 1 Share Skrevet Mai 1 Å rygge motbakke med tilhenger er ingen enkel øvelse. Du skal vere glad du har automat med converter og ikkje manuell gir eller dobbeltclutch. Tilhengerar har påløpsbrems, så når du ryggar i motbakke så går påløpet på. Bremsene er riktignok konstruert slik at det er mykje mindre friksjon når hjula går bakover men fortsatt streka det i mot. Enkelte seriøse tilhengera har/hadde ein lås en kunne slå ned for å blokkere bremsene men det er mulig det har blitt forbudt sidan en må hugse å låse opp igjen.... Dersom du skal rygge tungt i motbakke så bør du vere dreven slik at du kan holde farten oppe, start/stopp og ujevn lav fart vil øke temperaturen på giroljen. Så lenge du har kontroll på oljetemperaturen så er det igrunn ikkje noko fare sidan det er converteren som slura og den er laga for å slure. Men det produsera mykje varme så tid er ein faktor her. Som nevnt, har du ikkje skifta olje så ville eg definitivt gjort det. Billigare å skifte olje enn å skifte girkasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530xdrive Skrevet Mai 2 Share Skrevet Mai 2 Takk for gode svar, tenkte det var noe slik ja, olje er byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå