MTech86 Skrevet Mai 7, 2024 Skrevet Mai 7, 2024 Finner utallige poster om dette emnet og så mange forskjellige meninger☺️ - så spør her for min bil, en 2018 530e M-Sport, med en kjørelengde på 75.000 km. Må eller når må eg ha et oljebytte på denne kassen? Bilen girer mykt og fint, i såfall har noen et prisoverslag på hva noe slikt koster? Takker for tilbakemelding ☺️
BMWE39turbo Skrevet Mai 7, 2024 Skrevet Mai 7, 2024 Prismessig havner du på rundt 10-12k for et flush, noe mindre for kun oljebytte. Zf anbefaler vel pr 80-100k, personlig flusher eg hver 60-70k, bytter olje på diffene og fordelingskassen i samme slengen. MTech86 og Larssoyl reagerte på dette 1 1
MagnusAG99 Skrevet Mai 7, 2024 Skrevet Mai 7, 2024 Jeg sendte mail til ZF for et år siden, fikk svar fra dem at girkassene demmes bør bli flushet innen 150 000km. Jeg skal flushe girkassa mi (samme drivverk som 530e) hos Smørepunkt snart, flushing med nytt filter koster rundt 9500kr hos de. " When it comes to oil change the ZF advice to change oil every 150.000 km, or earlier if you are pulling heavy trailers or caravans. 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as 4HP20 automatic transmissions: ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed semi-synthetic ATF oils. However, due to the many factors influencing the service life of transmissions in individual operation, ZF recommends an oil change after 150,000 km for its transmissions. In operating conditions with high temperatures and loads, or with unknown vehicle use in the past, it can make sense to change the transmission oil at shorter intervals. In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications. " MTech86 og Larssoyl reagerte på dette 2
MTech86 Skrevet Mai 7, 2024 Forfatter Skrevet Mai 7, 2024 26 minutter siden, MagnusAG99 skrev: Jeg sendte mail til ZF for et år siden, fikk svar fra dem at girkassene demmes bør bli flushet innen 150 000km. Jeg skal flushe girkassa mi (samme drivverk som 530e) hos Smørepunkt snart, flushing med nytt filter koster rundt 9500kr hos de. " When it comes to oil change the ZF advice to change oil every 150.000 km, or earlier if you are pulling heavy trailers or caravans. 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as 4HP20 automatic transmissions: ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed semi-synthetic ATF oils. However, due to the many factors influencing the service life of transmissions in individual operation, ZF recommends an oil change after 150,000 km for its transmissions. In operating conditions with high temperatures and loads, or with unknown vehicle use in the past, it can make sense to change the transmission oil at shorter intervals. In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications. " Solid svar og tilbakemelding, takk til deg! 👏☺️ da har eg noen km igjen, før eg ser meg nødt til å flushe og bytte😅 MagnusAG99 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå