Øyvind L. Skrevet Mai 29 Share Skrevet Mai 29 Har litt trøbbel med TPMS på en 2014 mod F33(4 serie) Sensorene i alle dekka er nye, men når man skal resette de på i-Drive så blir dekkene grønne, men ingen vise lufttrykk. Kjører en stund også blir alle dekkene røde og det kommer feilmelding på skjermen. Har ingen feilkoder i ISTA. Siste forsøket for å få de til å virke så var alt ok når bilen ble startet i garasjen på morgenen, men etter et par mil kjøring så går alt i feil igjen. Feilmeldinger på skjermen og alle dekkene blir røde. Har liten tro på at alle målerene er ødelagte siden alle feiler samtidig. Også rart at det ikke ligger feilkoder i ISTA hvis den modulen skulle være ødelagt. Noen som har noen tips på hva som kan være feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 29 Share Skrevet Mai 29 Jeg skiftet denne kontrolluniten for noen år siden. Husker ikke helt symptomene lenger. Uansett, jeg kjøpte en brukt hos Koed. Den lå i støtfangeren bak hos meg. Mener jeg åpnet den gamle ganske lett men kunne ihvertfall se med det blotte øye at denne var fuktskadet. Kanskje plukke den frem og se om du klarer å åpne den uten at den tar skade og se om printet har spor etter fukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mai 29 Forfatter Share Skrevet Mai 29 Kikket litt på den modulen. Ser ut som at den er kombi antenne med låsing av dører også. Du hadde ingen problemer med låsing av dører den gangen også? I følge TIS så ligger denne på toppen bak bakseteryggen på F33(CAB). BMW kaller den vel på SSP eller noe. Skal ta en titt på den om den kan være fukt skadet. Litt mindre sjanse for det siden den ligger "inni bilen" på denne modellen, men verdt å skjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 29 Share Skrevet Mai 29 1 time siden, Øyvind L. skrev: Kikket litt på den modulen. Ser ut som at den er kombi antenne med låsing av dører også. Du hadde ingen problemer med låsing av dører den gangen også? Nei såvidt jeg husker så var det bare kommunikasjonen med TPMS sensorene som var problemet. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå