hendo-1 Skrevet Juli 27 Share Skrevet Juli 27 (endret) Har en klunk i forstillinga på min e91 LCI 2009mod, kommer ved kjøring på ujevn vei og humper, har røsket og rivi i dekket og når jeg tar kl 12 og 6 grep er det slark. Noen som vet hva dette kan være? Kan det være gåen bærekule? Endret Juli 27 av hendo-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stemmerdet Skrevet Juli 28 Share Skrevet Juli 28 Kan være slakk i hjullager, hvis du ikke finner slakk i kuler/foringer. Kanskje få en hjelper til å dra i hjulet mens du holder hånden på hvert enkelt stag, for evt utelukke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 28 Share Skrevet Juli 28 Har samme på min E90. Jeg har byttet alle begge bærearmene, begge casterstagene, nye originale topplager og nye dempere. Eneste jeg ikke har byttet er styrestag(De er 3 år gamle) og ikke bytte hjullager. Jeg finner INGEN slakk over hode, men er fortsatt dunkelyd når jeg feks kjører over brosteiner. Jeg begynner å mistenke slakk i tannstang, men klarer ikke å finne noe slakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 28 Share Skrevet Juli 28 (endret) 16 timer siden, Øyvind L. skrev: Har samme på min E90. Jeg har byttet alle begge bærearmene, begge casterstagene, nye originale topplager og nye dempere. Eneste jeg ikke har byttet er styrestag(De er 3 år gamle) og ikke bytte hjullager. Jeg finner INGEN slakk over hode, men er fortsatt dunkelyd når jeg feks kjører over brosteiner. Jeg begynner å mistenke slakk i tannstang, men klarer ikke å finne noe slakk. regner med du har byttet lenkarmer til stabstag Prøv å vri på den, da får du antagligvis radial slakke. tannstang skal ha 0,1mm radial slakk ifølge zf er i samme situasjon på e39, bare at nå har jeg faktisk byttet alt utenom spindel og hjullager edit: har en mistanke om at stabstagforinger kan lure deg da du ikke klarer å fremprovesere det for hånd, min har litt eldre powerflex der. tenker å demontere lenkarmer å stripse opp stabstag å se om lyden blir vekke Endret Juli 29 av Ingvaldsen Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 18 timer siden, Ingvaldsen skrev: regner med du har byttet lenkarmer til stabstag Prøv å vri på den, da får du antagligvis radial slakke. tannstang skal ha 0,1mm radial slakk ifølge zf er i samme situasjon på e39, bare at nå har jeg faktisk byttet alt utenom spindel og hjullager edit: har en mistanke om at stabstagforinger kan lure deg da du ikke klarer å fremprovesere det for hånd, min har litt eldre powerflex der. tenker å demontere lenkarmer å stripse opp stabstag å se om lyden blir vekke Ja jeg har byttet lenkearmer(Først uoriginale også til originale). Jeg har også kjørt uten lenkearmer for å utelukker stabstag foringer.. Samme lyden da så har ikke hatt bry til å bytte stab stag foringer. Sorry at jeg glemte å skrive det. Har testet så mye at jeg går helt i surr. 😛 Hva mener du med: Prøv å vri på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 (endret) 7 minutter siden, Øyvind L. skrev: Ja jeg har byttet lenkearmer(Først uoriginale også til originale). Jeg har også kjørt uten lenkearmer for å utelukker stabstag foringer.. Samme lyden da så har ikke hatt bry til å bytte stab stag foringer. Sorry at jeg glemte å skrive det. Har testet så mye at jeg går helt i surr. 😛 Hva mener du med: Prøv å vri på den? like arti dette... prøv å sett en 36mm fast på hodet til indre lett å vri på tannstang, er det slakke skal du se at tannstang beveger seg radielt i huset. jeg begynner å mistenke at mine nye sachs dempere er synderen. Endret Juli 29 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 (endret) 7 minutter siden, Ingvaldsen skrev: like arti dette... prøv å sett en 36mm fast på hodet til indre lett å vri på tannstang, er det slakke skal du se at tannstang beveger seg radielt i huset. jeg begynner å mistenke at mine nye sachs dempere er synderen. Ok. Skal teste det når bukken blir ledig. Jeg hadde slakk i Bilstein B8 demper på min. De varte i ca 4 år. Det er ALT for dårlig synes jeg. Nå skal det også være sakt at denne "ulyden" kom etter at jeg satte på E90 M3 bærearmer og casterstag. Så den er blitt en god del hardere i forstillingen enn med originale foringer. Endret Juli 29 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 5 minutter siden, Øyvind L. skrev: Ok. Skal teste det når bukken blir ledig. Jeg hadde slakk i Bilstein B8 demper på min. De varte i ca 4 år. Det er ALT for dårlig synes jeg. Nå skal det også være sakt at denne "ulyden" kom etter at jeg satte på E90 M3 bærearmer og casterstag. Så den er blitt en god del hardere i forstillingen enn med originale foringer. var lyden i bilstein demperen lik som om du hadde tårnlager som raklet ? er det samme type lyd du har idag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 1 time siden, Ingvaldsen skrev: var lyden i bilstein demperen lik som om du hadde tårnlager som raklet ? er det samme type lyd du har idag ? Nei. Etter å ha byttet alle delene som jeg har nevnt over så er lyden der fortsatt. Jeg har ikke klart å bli kvitt lyden. Slakk i demper merket jeg i rattet når jeg traff humpel i sving. Fant slakken i den mens jeg var på jakt etter lyden som fortsatt er der. Slakken i demper var i overgang der stempelstang kommer ut av demper huset. Ikke opp og ned, men frem og tilbake hvis du skjønner. Den dempet som dens skulle. Var ikke punktert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå