Kennethlang Skrevet August 15 Share Skrevet August 15 Hei, Jeg har en BMW E30 med en ABS-lampe som lyser konstant. Er det noen som har erfaring med dette eller kan gi noen tips om hva jeg bør sjekke? Jeg har lest at hvis lampen bare lyser når bilen er i bevegelse, kan det være en sensorfeil. Men hvis ABS-lampen lyser hele tiden, kan det tyde på et problem med styreenheten eller releet. Er det noen som har vært borti dette problemet før, og vet hva som kan være årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet August 16 Share Skrevet August 16 Hvis lampen slokker når du starter bilen men begynner og lyse så fort du begynner og kjøre er det som regel en sensor feil. Hvis den begynner og lyse først når du kjører fort, typisk over 110 km/t så er det som regel en av tannkransene ved hjulet som begynner og bli rusten. Hvis den ikke slokker når du starter bilen så er det nok et av releene i hydraulikenheten eller styreenheten. Det er mer vanlig at releet begynner og kødde en elektronikken. Kan også være dårlig kontakt et sted. Den skal bl.a få signal fra ladelampen så den slår seg på nå motoren har startet. Du finner koblingsskjema på nettet, det er ikke så veldig avansert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethlang Skrevet August 16 Forfatter Share Skrevet August 16 16 timer siden, Rune-K skrev: Hvis lampen slokker når du starter bilen men begynner og lyse så fort du begynner og kjøre er det som regel en sensor feil. Hvis den begynner og lyse først når du kjører fort, typisk over 110 km/t så er det som regel en av tannkransene ved hjulet som begynner og bli rusten. Hvis den ikke slokker når du starter bilen så er det nok et av releene i hydraulikenheten eller styreenheten. Det er mer vanlig at releet begynner og kødde en elektronikken. Kan også være dårlig kontakt et sted. Den skal bl.a få signal fra ladelampen så den slår seg på nå motoren har startet. Du finner koblingsskjema på nettet, det er ikke så veldig avansert. Hører ikke noen lyd fra pumpen, det kan vel trolig være et rele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethlang Skrevet August 24 Forfatter Share Skrevet August 24 (endret) På 16.8.2024 den 8.20, Rune-K skrev: Hvis lampen slokker når du starter bilen men begynner og lyse så fort du begynner og kjøre er det som regel en sensor feil. Hvis den begynner og lyse først når du kjører fort, typisk over 110 km/t så er det som regel en av tannkransene ved hjulet som begynner og bli rusten. Hvis den ikke slokker når du starter bilen så er det nok et av releene i hydraulikenheten eller styreenheten. Det er mer vanlig at releet begynner og kødde en elektronikken. Kan også være dårlig kontakt et sted. Den skal bl.a få signal fra ladelampen så den slår seg på nå motoren har startet. Du finner koblingsskjema på nettet, det er ikke så veldig avansert. Hei, jeg har enda problemer med ABS lyset som står og lyser. Når jeg tar ut ABS releet så går ABS lyset bort. Jeg har gjort målinger på ABS rele-kontakten som på pumpen (se bilde). Der fikk jeg noen målinger som i følge kunstig intelligens skal være uriktige. Jeg fikk følgende målinger: Terminal 30 - 0v - 0v med tenning av Terminal 86- 0.89v - 0v med tenning av Terminal 85 - 0v - 0v med tenning av Terminal 87 - 11.8v - 12.2 når tenningen er av Terminal 87a - 0v - 0v med tenning av Terminal L1 - 11.7v - 0v med tenning av Har du peiling på hva dette kan være? Endret August 24 av Kennethlang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet August 24 Share Skrevet August 24 Du må nesten få tak i et koblingsskjema, da bør du klare og se hvilke målinger du kan forvente og få med tenning av og tenning på. Hvis du søker etter BMW E30 ETK så bør du finne det ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå