ts40e Skrevet August 19 Share Skrevet August 19 (endret) Hei, vært mye usikkerhet i det siste angående utgaver. Har en x5 40e XDRIVE iPerformance Som står registrert med 358hk i SVV. 245 på bensin og 113 på el. Ser flere biler på finn står med akkurat det samme. Men dem største jeg klarer å finne uten de andre med 358hk er 311. Hva er dette? Forhandler forstod seg heller ikke helt på det og snakket om at iperformance kanskje hadde mer å hente på bensin og el. Noen som har en forklaring? Endret August 19 av ts40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 20 Share Skrevet August 20 X5 40e har en systemeffekt på 279 eller 313hk avhengig av utgave. Forskjellen ligger i bensinmotoren som yter enten 211 eller 245hk. Elmotoren er uansett på 113hk. Bilen vil aldri yte 358hk da man aldri har maks ytelse fra begge motorer samtidig slik jeg forstår det. ts40e reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet August 20 Share Skrevet August 20 iPerformance er det alle BMW plug in hybrider i F-generasjonen ble kalt. "i" skal bety elektrisk, asså "elektrisk performance". (Ekstremt rotete siden "i" på BMW`r har betydd at det er en bensin bil i flere tiår...) Så er det rotete det med HK også, som nevnt over så er det en versjon med nedtunet motor på 211hk, og en med den helt vanlige 245hk. Av hva jeg kan se når jeg søker opp VIN på vegvesenet så er det helt random hvilke biler som har 211hk og 245hk på bensin motoren, har garantert noe med utslipp/avgifter å gjøre. F15 X5 40e en bil som BMW tok flere merkelige valg med. ts40e reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet August 21 Share Skrevet August 21 Det ble solgt en nedtunet utgave med 279hk total systemeffekt i Norge for lavere avgifter/pris. «Vanlig/fulleffekt» har 313hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå